به گزارش تابناک لرستان،مدیر کل
آموزش و پرورش لرستان در جمع روسای آموزش و پرورش مناطق و شهرستانها و جمعی
از مدیران مدارس گفت : بحث تنبیه بدنی از مقوله هایی است که در سال های
اخیر به طرق مختلف به آن پرداخته شده است . دکتر گودرز کریمی فر به
برگزاری کارگاههای توجیهی برای مدیران در خصوص ممنوعیت تنبیه بدنی اشاره
کردو افزود : هیچ توجیهی برای تنبیه بدنی در مدارس وجود ندارد .
وی به
حساسیت و ظرافت کار تعلیم و تربیت اشاره و خاطر نشان کرد : معلم باید
بتواند ارتباط خوبی با دانش آموزان برقرار کند و بنا به تفاوت های فردی
آنان بهترین روش را انتخاب نماید .
کریمی فر ارتباط دوستانه ، عاطفی و
صمیمانه با دانش آموزان را مهمترین عامل در تاثیر روش های آموزشی و تربیتی
عنوان کرد و گفت : اساس تعلیم و تربیت باید بر مبنای تشویق و بالا بردن
انگیزه در متربیان باشد.
وی
در ادامه به گسترش ارتباطات در دنیای کنونی اشاره کردو افزود : همکاران
فرهنگی باید متوجه حواشی ایجاد شده در فضای رسانه ای به ویژه فضاهای
ارتباطی مجازی باشند . کریمی فر تاکید کرد : پرورش تفکر نقادو خلاق از
جمله رویکردهایی است که در تعلیم و تربیت دانش آموزان به آن توجه می شود .
وی بر این نکته تاکید کرد که سرآغاز تصحیح رفتارهای نادرست دانش آموزان
تفسیر مناسب این رفتارهاست و افزود : این بدین معنی است که برای مقابله با
رفتارهای نامناسب دانش آموزان، به جای تنبیه و مشاجره، با آنها به خوبی و
با منطق و آرامش برخورد کرده و رفتار آنها را به گونه ای دیگر یا از نگاه
دیگر تعبیر و تفسیر کنیم.
کریمی فر تاکید کرد : دانش آموز ناآرام سعی دارد
تا به هر شکل ممکن نظم کلا س را به هم زده و معلم و هم کلا سی هایش را
آزار دهدو باید به این نکته توجه داشت که این ناآرامی ها ممکن است دلا
یل مختلفی هم داشته باشد .
وی در ادامه تصریح کرد : علت هر چه باشد ، نباید
با دانش آموزان برخوردی تند و خشن داشت.
وی بر ایجاد رابطه دوستانه با
دانش آموزان تاکید کرد و افزود : باید با کوتاه ترین اما بهترین و
تاثیرگذارترین عبارت ها آنها را راهنمایی کرد و به جای ریز شدن در مسائل و
گفت وگوی بیهوده، تلا ش کرد تا با فهرست بندی مطالب و پرداختن به نکات
کلیدی ، در کوتاهترین زمان ممکن به بهترین نتیجه دست یافت