خدمات دولت یازدهم در مناطق محروم؛

اجرای 40 کیلومتر فیبرنوری در چهارمحال و بختیاری

مدیرعامل منطقه مخابراتی چهارمحال و بختیاری گفت: در اجرای سیاست های دولت تدبیر و امید برای توسعه خدمات بویژه در مناطق محروم، عملیات اجرایی 40 کیلومتر فیبرنوری در این استان در حال انجام است.
کد خبر: ۳۳۵۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶ 27 November 2016

به گزارش تابناک شهرکرد، حسن آقایی طرح های در دست اجرا را در محدوده ابواسحاق به لردگان، منطقه میرآباد غربی در راستای بالا بردن ظرفیت تلفن های منصوبه در شهرکرد و انتقال فیبرنوری به درب منازل عنوان کرد.

به گفته وی، با توجه به اینکه کیفیت ارتباطات سایت های BTS موبایل با اجرای فیبرنوری افزایش می یابد، طرح استفاده از فیبرنوری تا درب منازل از سوی این شرکت با جدیت درحال پیگیری است.

آقایی ادامه داد: هم اینک 286 کیلومتر فیبرنوری شهری، 2 هزار و 80 کیلومتر فیبرنوری بین شهری و 750 کیلومتر فیبرنوری بک بن در چهارمحال و بختیاری فعال است.

مدیرعامل منطقه مخابراتی چهارمحال و بختیاری گفت: فیبرنوری بک بن در این استان توسط شرکت ارتباطات زیرساخت نگهداری می شود.

آقایی افزود: تعدادی از امکانات موجود فیبرنوری در مسیر شهرکرد - بروجن - لردگان و خروج آن از سمت خوزستان و مسیر شهرکرد - سامان - تیران که از فیبرهای مهم ارتباطی مطرح کشور است، با کمک شرکت ارتباطات زیرساخت به صورت استیجاری در اختیار این شرکت است.

به گفته وی، فیبرنوری مسیر شهرکرد - فارسان - کوهرنگ در سال جاری به اتمام رسیده و به صورت استیجاری در اختیار شرکت مخابرات ایران است.

آقایی ادامه داد: هزینه اجرای هر کیلومتر فیبرنوری در استان با توجه به زوج سیم های استفاده شده در کابل و محدود به موقعیت مکانی شهر و روستا و نوع کاربری زمین متفاوت است.

وی گفت: عمده خسارت های ناشی از اجرای طرح فیبرنوری مربوط به شهرداری ها، منابع طبیعی، کشاورزان زمین های زراعی محدوده اجرای طرح است.

هم اینک 280 هزار خط تلفن ثابت با ضریب نفوذ 28.4 درصد و 902 هزار شماره همراه با ضریب نفوذ 96.8 درصد در چهارمحال و بختیاری فعال است.

از ابتدای مهرماه امسال شرکت مخابرات استان با شرکت مخابرات ایران ادغام و به منطقه مخابراتی چهارمحال و بختیاری تبدیل شده که اجرای طرح و برنامه در استان با هماهنگی شرکت مخابرات ایران انجام می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار