چابهار و درامدزایی میلیون دلاری

کد خبر: ۳۳۷۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۲ 04 December 2016

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان گفت: بندر چابهار اقتصادی ترین راه ترانزیتی محور شمال، ‌جنوب شرق و غرب به شمار می رود و قادر است میلیون ها دلار درآمد ترانزیتی برای كشور به ارمغان آورد.

علیرضا جلال زایی در گفت‌وگو با ایسنا منطقه سیستان و بلوچستان، افزود: در ایران مناطق آزاد تجاری صنعتی با هدف گسترش تعامل اقتصادی جهانی و گسترش كالاهای غیرنفتی تاسیس می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه در ادامه گفت: فرصت های متعدد اقتصادی، بومی، جغرافیایی، آب و هوایی و اقلیمی منطقه موجب شده است تا چابهار دارای مزیت های منحصر به فردی در امر ترانزیت، گردشگری و تجارت شود.

به گفته وی سرمایه گذاری ملی مناسب در راههای مواصلاتی، جاده، ارتباطات ریلی، تجهیزات بندری و اسكله نیازمند توجه در سطح كلان مدیریتی كشور است و باید از شرایط ویژه اقتصادی و تجاری بندر چابهار بهترین استفاده ها را انجام داد.

جلال زایی اظهار داشت: بندر چابهار نزدیكترین مسیر به كشورهای میانه برای ترانزیت بین المللی كالاست.

وی در ادامه بيان كرد: استان سیستان و بلوچستان به واسطه موقعیت جغرافیایی خود شرایط ویژه ای از نظر نقش آفرینی در مبادلات منطقه ای و فرا منطقه ای كالا و تعامل و ارتباط با حوزه های پیرامونی بخصوص كشورهای واقع در شمال و شرق خود را داراست.

عضو هیات علمی دانشگاه گفت: كشورهای منطقه و همسایه ایران و استان سیستان و بلوچستان جهت غلبه بر تنگاهای جغرافیایی و چالشهای اقتصادی،‌ و نفتی خود اقدام به تدوین برنامه های اقتصادی جدیدی نموده اند كه نگاه به بازارهای منطقه ای یكی از این برنامه هاست كه در این میان نقش سیستان و بلوچستان در ایجاد پیوند میان حوزه های پیرامونی این منطقه بسیار قابل ملاحظه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار