کارخانه نورد فولاد در کوثر احداث می‌شود

فرماندار شهرستان کوثر گفت: با مشارکت بخش خصوصی قرار است کارخانه نورد فولاد در شهرستان کوثر اجرایی و عملیاتی شود که امیدواریم با اجرایی شدن آن زمینه برای اشتغال 300 نفر از بیکاران منطقه فراهم شود.
کد خبر: ۳۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۳ 08 February 2015

به گزارش فارس، علیرضا علیپور مراسم گرامیداشت ایام‌الله دهه‌فجر در گیوی گفت: قرار است از محل تسهیلات صندوق مهر امام رضا (ع) با نرخ سود پایین به ارزش 100 میلیون تومان یک واحد تولیدی سبد میوه نیز در سه‌راهی گنجگاه شهرستان کوثر احداث شود تا با توجه به تولید انواع میوه در شهرستان امکان بسته‌بندی و صادرات آن فراهم شود.

وی از واگذاری هفت هکتار زمین از طریق منابع طبیعی برای سرمایه‌گذار فرآوری محصولات سنگ معدنی پرلیت در این شهرستان خبر داد و افزود: این واحد که مقدمات آن انجام شده و قرار است اجرایی شود برای 100 نفر ایجاد اشتغال شده و از ثمرات آن استفاده می‌کنند.

فرماندار شهرستان کوثر احداث کارخانه نورد فولاد را در شهرستان کوثر به همت بخش خصوصی و با پرداخت تسهیلات بانکی یادآور شد و عنوان کرد: در این کارخانه بیش از 300 نفر فرصت اشتغال ایجاد شده و زمینه برای رونق اقتصادی در منطقه نیز فراهم می‌آید.

علیپور به توانمندی‌های گردشگری این شهرستان نظیر منطقه داش حمام و آبگرم کوثر اشاره کرد و ادامه داد: قرار است شرکت آب منطقه‌ای در فضای 45 هکتار مدرن‌سازی و توسعه آبگرم گیوی را انجام داده تا امکان جذب گردشگران بیشتر با توجه به آثار تاریخی، ‌طبیعی و فرهنگی این منطقه فراهم آید.

وی تکمیل پارک طبیعی فدک را در کنار این مجموعه یادآور شد و افزود: با توجه به رویکردی که دولت مدنظر قرار داده سعی بر این است تا امکان بهره‌گیری از این ظرفیت نیز به شکل کامل فراهم شود.

این مسئول با اشاره به افتتاح 25 طرح و پروژه در گرامیداشت ایام‌الله دهه‌فجر در این شهرستان با سرمایه‌گذاری 16 میلیارد تومان عنوان کرد: گازرسانی به هفت روستا، آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به سه روستای جدید، کانال‌های کشاورزی، تامین آب شرب روستاها، برق‌رسانی به تونل‌های دوازده‌گانه محور اردبیل سرچم از جمله این پروژه‌هاست.

فرماندار شهرستان کوثر یادآور شد: بیش از 65 درصد روستاهای این شهرستان با جمعیت بالای 20 خانوار از نعمت گاز بهره‌مند هستند و قرار است مابقی روستاهای فاقد نعمت گاز نیز تا 2 سال آینده از این نعمت بهره‌مند شوند.

علیپور برخورداری 34 روستای این شهرستان را از خانه بهداشت همراه پنج مرکز بهداشتی درمانی عنوان کرد و گفت: 436 قلم داروی استاندارد در همه داروخانه‌های این شهرستان موجود است و با کمبود پزشکان متخصص که مشهود بود با تجهیز و تکمیل بخش درمان بستر کوثر واحد تخصصی اطفال، زنان و زایمان راه‌اندازی شده و تسهیلات زایمان طبیعی نیز به اهالی این منطقه ارائه می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار