آیت الله علوی گرگانی:

فلسفه نماز برای فرزندان تشریح شود

یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: باید فلسفه نماز را برای فرزندانمان تشریح کنیم تا آنها با میل و رغبت به سمت این فریضه بروند.
کد خبر: ۳۴۳۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷ 13 December 2016
به گزارش تابناک قم، آیت الله سید محمد علوی گرگانی قبل از ظهر سه‌شنبه در دیدار جمعی از آموزگاران امور تربیتی ناحیه یک قم به مسئله برگزاری جشن تکلیف برای دانش آموزان اشاره کرد و گفت: باید فرزندانمان را قبل از رسیدن به تکلیف با نماز و روزه آشنا کنیم البته نه به شکلی که جنبه اجبار داشته باشد.

وی ادامه داد: وقتی فرزندان به حد بلوغ رسیدند باید این مسئله را به آنها یادآور شد که از این روز به بعد دیگر نمی‌شود آنچه که بر شما واجب شده را ترک کرد و چنانچه ترک شود دارای عاقبت سوء است.

درک صحیحی از نماز نداریم

این استاد برجسته حوزه در ادامه عنوان کرد: بسیاری از ما درک صحیحی از نماز نداریم و این بدان دلیل است که لذتی از نماز نمی‌بریم و آن را به خوبی درک نکرده‌ایم در حالی که نماز تقرب به خداوند است و کسی که به خدا تقرب می‌جوید باید از آمدن در محضر خداوند لذت ببرد.

آیت الله علوی گرگانی تأکید کرد: باید فلسفه نماز را برای فرزندانمان تشریح کنیم تا آنها با میل و رغبت به سمت این فریضه بروند و بدانند که نماز حاضر شدن در محضر خداوند است و باید امر خداوند را با جان و دل پذیرا بود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار