اختصاص 870 میلیارد ریال برای تامین آب شرب

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: با سفر رییس جمهوری به این استان بیش از 870 میلیارد ریال برای آب شرب روستاها ، ایجاد ساحل سازی و سیل بند و مقابله با خشکسالی در استان اختصاص یافت.
کد خبر: ۳۴۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴ 12 May 2015

به گزارش ایرنا، علی آذرنژاد در دوره آموزشی اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران اردبیل افزود: پارسال 12 هزار میلیارد ریال از بابت حوادث ناشی از سیل ، طوفان و خشکسالی به این استان خسارت وارد شد.

او پیشگیری ، آمادگی ، مقابله و بازسازی را چهار مرحله مدیریت بحران دانست و گفت: 14 کارگروه تخصصی و اجرایی زیر مجموعه مدیریت بحران استان وجود دارد که هر دستگاه اجرایی با توجه به تخصص خود در این کارگروه ها فعالیت دارند.

وی افزود: همه اقدامات مدیریت بحران باید به کاهش تلفات ناشی از وقوع حوادث منجر شود به ویژه در بخش کشاورزی که سالانه خسارات زیادی محصولات کشاورزی را تهدید می کند و کشاورزان باید نسبت به بیمه محصولات کشاورزی خود اقدام کنند.

او با اشاره به این که آموزش مهم ترین راهکار برای جلوگیری از حوادث غیرمترقبه است اظهار کرد: در دوره های آموزشی برگزار شده در استان بر افزایش و ارتقای اندوخته های علمی و عملی که می تواند در مراحل مختلف کنترل و مدیریت حوادث موثر باشد توجه خواهد شد.

وی افزود: یک دوره آموزشی دیگر نیز از 18 تا 21 خرداد با حضور شش استان شمال غرب کشور در تبریز به صورت کارگاهی برگزار می شود و مدیران دستگاه های اجرایی باید برنامه های خود را برای حضور در این دوره آموزشی ساماندهی کنند.

به گزارش روابط عمومی استانداری اردبیل ، مدیرکل دفتر هماهنگی امور پیشگیری سازمان مدیریت بحران کشور هم در این کارگاه گفت: ستاد مدیریت بحران باید در شهرداری های سراسر کشور تشکیل شود.

محمد حسین یزدانی افزود: شهرداری ها می توانند هنگام بحران و بروز حوادث و بلایای طبیعی در حوزه کاری خود اقدامات پیشگیرانه مناسبی انجام دهند.

او اظهار کرد: کشور ایران به دلیل دارا بودن ذات طبیعی خاص حادثه خیز است که وقوع سیل ، خشکسالی و تغییر اقلیم از جمله مباحثی هستند که در بحث مدیریت بحران باید به آنها توجه ویژه شود.

وی ادامه داد: چارچوب هایی درقالب سیاست های کلی برای مدیریت بحران کشور مشخص شده که گسترش آموزش و ارتقای فرهنگ ایمنی و شناخت خطر برای مناسب سازی کاربری دراین حوزه بسیار حائز اهمیت است که تقویت آمادگی و نیز توجه به گسترش صنعت بیمه در کشاورزان در عدم افزایش خسارات باید مورد توجه قرار بگیرد.

او اظهار کرد: دربخش مدیریت منابع آب و مصرف بهینه آن و خروج از خشکسالی در قالب برنامه ای در ستاد مدیریت بحران کشور شکل گرفته که این موضوع باید در استان ها نیز تقویت شود.

یزدانی دربخش دیگری از سخنان خود اتخاذ تصمیم خوب ، به موقع در زمان وقوع حوادث را مهم دانست و گفت: همه نیازمند آموزش هستیم چرا که آموزش آمادگی های لازم را در موقع اتفاق و حادثه برای ما فراهم می کند.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار