سرمایه‌گذاری در یزد 4 برابر میانگین کشوری است

رئیس سازمان‌ صنعت، معدن و تجارت یزد با بیان اهمیت توسعه اشتغال گفت: سرمایه‌گذاری در یزد 4 برابر میانگین کشوری است.
کد خبر: ۳۴۵۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲ 18 December 2016

به گزارش تابناک یزد،علمدار یزدی  اظهار داشت: استان یزد با توجه به میزان جمعیتی که دارد از سرمایه‌گذاری خوبی در استان بهره‌مند است به طوریکه با دارا بودن یک و سه دهم درصد جمعیت کشور بیش از 4 درصد کل کشور در این استان سرمایه‌گذاری شده است.

وی با اشاره به کسب رتبه نخست استان در زمینه صدور جواز تاسیس ادامه داد: در حال حاضر بیش‌از 800 مجوز تاسیس در استان وجود دارد که هریک پیشرفت فیزیکی بین 60 تا 99 درصد  داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد با تاکیدبر اینکه هدف مسئولان استان ایجاد اشتغالزایی است اضافه کرد: در صورت بهره‌برداری از این واحدها قطعا 25 هزار فرصت شغلی در استان یزد برای متقاضیان ایجاد خواهد شد.

وی همچنین عنوان کرد: استان یزد در زمینه معادن نیز از جایگاه خوبی برخوردار است که در زمینه تنوع ماده معدنی در سطح کشور رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

علمدار یزدی با اشاره به اینکه در یزد بیش‌از 300 پروانه اکتشاف برای متقاضیان صادر شده است، اظهار کرد: این معادن از ذخیره قطعی بسیار ارزشمند و خوبی برخوردار هستند و زمینه اشتغالزایی تعداد زیادی را در استان موجب شده‌اند.

این مسؤول تصریح کرد: در حال حاضر بیش‌از یک میلیارد و 750 میلیون ذخیره قطعی معادن یزد است که با سرمایه‌گذاری 10 هزار میلیارد ریالی برای 11 هزار نفر ایجاد اشتغال کرده است.

رئیس سازمان‌ صنعت، معدن و تجارت یزد با اشاره به برگزاری کارگروه‌های متعدد برای ایجاد اشتغال و توسعه صادرات در سطح استان بیان داشت: فرصت‌های مناسبی برای توسعه ارتباط صنعت با دانشگاه شناسایی و فراهم شده تا بتوانیم بیش‌از پیش توسعه صادرات غیر نفتی استان را رقم بزنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار