ورود تولیدات صنایع کوچک قم به بورس کالا

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قم گفت: در راستای برنامه های حمایتی سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی ایران از تولید و صنعتگران، پس از فراهم کردن حضور صنایع کوچک و متوسط قم در فرابورس، زمینه حضور تولیدات این صنایع در بورس کالا نیز فراهم شد.
کد خبر: ۳۴۶۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹ 21 December 2016
به گزارش تابناک قم، امیرطیبی نژاد در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی شهرک های صنعتی با اعلام این خبر اظهارکرد: بر اساس پیگیری های صورت گرفته توسط سازمان صنایع کوچک، از این پس پذیرش، عرضه و معاملات محصولات صنایع کوچک و متوسط در شرکت فرابورس کالای کشور فراهم شد.

وی با بیان این که برای تسهیل در این طرح توافق نامه ای سه جانبه بین سازمان صنایع کوچک، صندوق ضمانت صنایع کوچک وشرکت بورس کالا منعقد شده است افزود: بر اساس این تفاهم نامه استفاده از ابزارهای مالی و مدیریت خطر صنایع کوچک ومتوسط و هم چنین بهره گیری از ظرفیت انبارهای مستقر در شهرک های صنعتی از طریق بورس کالا فراهم شد.

طیبی نژاد تصریح کرد: در این طرح متناسب با نیاز واحدهای تولیدی و شهرک های صنعتی زمینه راه اندازی شعبه های تالار و یا کارگزاری در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی نیز فراهم شده است تا این مراکز در کنار عرضه و معاملات محصولات واحدها، امکان خرید مواد اولیه مورد نیاز واحدهای صنعتی با تناژ خرد را هم فراهم کنند.

وی با تاکید براین که کارگزاران می توانند در شهرک ها و نواحی صنعتی نسبت به تبلیغات و بازاریابی اقدام کنند اضافه کرد: شرکت شهرک های صنعتی در راستای اقدام های حمایتی خود از صنعتگران، واحدهای قابل بهره گیری از این ظرفیت چه در تامین مواد اولیه و چه در محصولات تولید شده را شناسایی و به شرکت بورس کالا معرفی خواهد کرد.

وی یادآور شد: به منظور تضمین تعهدهای صنایع کوچک مشارکت کننده در این طرح و هم چنین تداوم برنامه های حمایتی دولت از این صنایع، صندوق ضمانت صنایع کوچک انواع ضمانت نامه های مورد نیاز بورس کالا را صادر خواهد کرد.

استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه(ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار