با تصویب مجلس شورای اسلامی:

نماینده مجلس: اداره دبیرخانه شورای مناطق آزاد به وزارت اقتصاد و دارایی سپرده می شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: با تصویب مجلس شورای اسلامی، اداره دبیرخانه شورای مناطق آزاد به وزارت امور اقتصادی و دارایی سپرده می شود.
کد خبر: ۳۴۹۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳ 26 December 2016
به گزارش تابناک شهرکرد، علی کاظمی باباحیدری افزود: با این مصوبه، وزارت اقتصادی و دارایی به صورت مستقیم بر مناطق آزاد کشور نظارت خواهد کرد و همچنان ایجاد مناطق آزاد باید به تصویب مجلس برسد.
وی گفت: در ادامه بررسی لایحه برنامه ششم توسعه، نمایندگان مواد ٢٧ و ٢٩ را تصویب و ماده ٢٦ را حذف کردند و ماده ٢٨ را برای بررسی بیشتر و رفع ایراد به کمیسیون مربوطه برگشت دادند.
نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین بحث مجلس، ماده ٢٧ بود که بر اساس این ماده شورای مناطق آزاد به وزارت امور اقتصادی و دارایی داده شد که طبق این ماده ایجاد هرگونه منطقه آزاد تجاری - صنعتی ویژه اقتصادی منوط به تایید مجلس و تامین زیر ساخت های مورد نیاز برای اسقرار واحدهای تولیدی، اخذ مجوز مورد نیاز از قبیل تاییدیه زیست محیطی، نظامی ، امنیتی و معرفی سازمان اداره کننده توانمند با رعایت قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری صنعتی و قانون چگونگی ایجاد مناطق ویژه اقتصادی امکان پذیر است.
وی افزود: همچنین بر اساس تبصره ٢ تمامی وظایف، اختیارات، ساختار و تشکیلات دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد به وزارت امور اقتصادی و دارایی منتقل می شود.
به گفته وی در ادامه بررسی برنامه ششم توسعه، تبصره های ١ و ٣ نیز حذف شد.
برنامه ششم توسعه کشور در سه نوبت کاری در مجلس بررسی می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار