مبارزه با زمين خواري اولويت اول اداره کل منابع طبيعي وآبخيزداري آذربايجان شرقي

جلسه بررسي و نحوه مبارزه با پديده زمين خواري در محل اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري آذربايجان شرقي تشکيل گرديد.
کد خبر: ۳۴۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵ 13 May 2015

به گزارش خبرنگار ما ؛ مهندس داور نامدار مدير کل منابع طبيعي و آبخيزداري آذربايجان شرقي در نشستي که به منظور بررسي وضعيت استان در خصوص نحوه مبارزه با پديده زمين خواري و مفاسد اقتصادي برگزار گرديد، گفت: حفظ و صيانت از اراضي ملي و دولتي از مهمترين اهداف سازماني بوده و مبارزه با اين پديده از اولويت هاي اول اين اداره کل مي باشد.

عضو ستاد حفظ بيت المال و اراضي ملي استان با بيان اينکه حفاظت از اراضي ملي مختص يک اداره يا نهاد نبوده و بايد تمامي دستگاههاي ذيربط با همکاري و همدلي عزم خود را جزم نمايند ، افزود: يگان حفاظت از اراضي ملي با هدف برخورد با اين پديده از سال 1385 فعاليت خود را آغاز کرده است و تلاشهاي شبانه روزي کارکنان منابع طبيعي در شناسايي و ارجاع متخلفين به مراجع قضايي، پيگيري و نهايتاً خلع يد از اراضي ملي مطلوب بوده لذا برغم آن تلاش بيشتر همکاران را در اين زمينه خواستاريم.

معاون ستاد هماهنگي مبارزه بامفاسد اقتصادي و زمين خواري کشور ضمن اشاره به پديده زمين خواري بعنوان يکي از چالشهاي اساسي در سالهاي اخير، افزود: بررسيهاي صورت گرفته نشان مي دهد نحوه برخورد با اين معضل در استان توسط اداره کل منابع طبيعي و تشکيلات قضايي خوب و مناسب بوده است.

آقاي هاشم زاده معاون دادستان تبريز نيز در اين جلسه ضمن ارائه گزارشي از پرونده هاي زمين خواري موجود در دادگستري اظهار نمود: دبيرخانه شوراي حفاظت از اراضي ملي و دولتي متشکل از نهادهاي نظارتي و ادارات ذيربط در استان برخورد قاطع و شديد با زمين خواران را در دستور کار خود دارد.

در اين جلسه نمايندگاني از دستگاههاي نظارتي در سطح ملي و استاني حضور داشتند.که ديدگاههاي خود را مطرح و بر عزم دستگاههاي متبوع خود مبني بر برخورد قاطع با متصرفين اراضي ملي و دولتي تاکيد نمودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار