عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف استان قم خبر داد

برخورد با واحدهای صنفی بدون پروانه در استان

عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف استان قم گفت: پیگیر برخورد با واحدهای صنفی بدون پروانه در استان هستیم و هر روز تعدادی از این واحدها پلمب می‌شوند.
کد خبر: ۳۵۳۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۰ 03 January 2017
به گزارش تابناک قم، سید ابراهیم صحفی با اشاره به بازرسی از واحدهای صنفی استان اظهار کرد: در ماه آذر از دو هزار و 766 واحد صنفی در استان بازرسی انجام شد که در این واحدها 164 تخلف کشف شده و 146 مورد پرونده تشکیل شد.

وی ادامه داد: همچنین در ماه آذر از 109 واحد صنفی استان قم در بحث عرضه کالای قاچاق بازرسی انجام شده و در نهایت یک پرونده در این خصوص به ارزش 360 میلیون ریال تشکیل شد، بازرسان همچنین صاحبان واحدهای صنفی را در خصوص ضرورت عدم عرضه کالای قاچاق توجیه کردند و به آن‌ها در این زمینه تذکر دادند.

عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف استان قم افزود: پیگیر برخورد با واحدهای صنفی بدون پروانه در استان هستیم و هر روز تعدادی از این واحدها پلمب می‌شوند و قدم بزرگی در راه مقابله با واحدهای صنفی بدون پروانه در استان قم برداشته شده است.

صحفی با اشاره به طرح مبارزه با عرضه کالای قاچاق در استان قم اظهار کرد: همچنین به شدت به دنبال اجرای این طرح در استان هستیم و واحدهای صنفی متخلف که کالای قاچاق عرضه کنند، به تعزیرات معرفی می‌شوند و با آن‌ها برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: از واحدها صنفی استان قم درخواست دارم که فاکتورهای خرید و مدارک غیرقاچاق بودن کالاهای عرضه شده در واحدهای صنفی خودشان را حفظ کنند.

عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف استان قم افزود: در حوزه اصناف استان عرضه کالاهای قاچاق کم شده است، ولی اکنون این کالاها از طریق شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی اطلاع رسانی و عرضه می‌شود که این مسئله را باید پلیس فتا رسیدگی کند.

صحفی با اشاره به قانونمندبودن واحدهای صنفی استان قم اظهار کرد: بخش اعظم واحدهای صنفی که در استان پروانه دارند، قانونمند هستند و کالاهای قاچاق را عرضه نمی‌کنند، اما این کالاهای غیراستاندارد و غیربهداشتی از طریق کانال‌ها در شبکه‌های اجتماعی عرضه می‌شود و شاهد عوارض مصرف این کالاها در جامعه هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در این زمینه می‌توان به عرضه لنزهای خارجی که قاچاق و غیراستاندارد هستند اشاره کرد، استفاده این لنزها مشکلاتی را برای شهروندان به وجود آورده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار