میزبانی250امامزاده مازندران ازجشن عید مبعث

کد خبر: ۳۵۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲ 16 May 2015
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از میزبانی 250 امامزاده استان از جشن عید مبعث خبر داد.

حجت‌الاسلام ستار علیزاده در گفت‌وگو با  فارس با بیان اینکه از روزهای گذشته امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران آماده میزبانی برای برگزاری جشن عید مبعث شدند، گفت: جشن عید مبعث با همکاری هیئت امنای بقاع متبرکه و مدیران مراکز فرهنگی و قرآنی امامزادگان استان، با چراغانی محوطه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه جشن عید مبعث در 250 امامزاده و بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود، افزود: سازمان اوقاف با همکاری مردم و هیئت‌های مذهبی میزبانی این جشن‌ها را در اماکن مذهبی برعهده دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران عید مبعث را یکی از اعیاد مهم مسلمانان و شیعیان دانست و بیان کرد: در روز مبعث، رسالت و پیام حیات‌بخش الهی به انسان‌ها توسط حضرت محمد (ص) نازل شد.

این مسئول با اشاره به سخنرانی مبلغان و ائمه جمعه در جشن مبعث حضرت رسول اکرم‌ (ص)، تصریح کرد: در این جشن‌ها سخنرانان و مبلغان اهمیت بعثت پیامبر اسلام (ص) را برای مردم بیان می‌کنند.

علیزاده با عنوان اینکه در بعضی از مکان‌های برگزاری این جشن‌ها به نام‌های محمد، مصطفی و امین هدیه داده می‌شود، خاطرنشان کرد: برپایی ایستگاه‌های صلواتی، خیمه‌های معرفت و نمایشگاه‌های فرهنگی و قرآنی از دیگر برنامه‌های جشن عید مبعث در امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران در پایان گفت: جشن‌ها و ولادت‌های ائمه اطهار (ع) باید هرچه باشکوه‌تر به همراه تبیین بیشتر اهداف مبعث برگزار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار