مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین:

141 هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین به زیر کشت گندم رفت

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال زراعی جاری 141 هزار و 605 هکتار از اراضی کشاورزی این استان به زیر کشت گندم رفت.
کد خبر: ۳۶۲۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸ 18 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین، فرزاد خوش‌اخلاق اظهار داشت: در سال زراعی جاری 141 هزار و 605 هکتار از اراضی کشاورزی این استان به زیر کشت گندم رفت.

وی افزود: از این میزان سطح زیر کشت در سال زراعی جاری 48 هزار و 934 هکتار به گندم آبی و 92 هزار و 671 هکتار به گندم دیم اختصاص یافت.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: از میزان 48 هزار و 934 هکتار گندم آبی کشت شده، 28 هزار و 288 هکتار از بذور گواهی شده و 20 هزار و 646 هکتار هم از بذور خود مصرفی استفاده شده است.

خوش‌اخلاق اضافه کرد: از میزان 92 هزار و 671 هکتار گندم دیم کشت شده در اراضی کشاورزی استان قزوین 36 هزار و 420 هکتار از بذور گواهی شده و 56 هزا رو 251 هکتار هم از بذور خودمصرفی در مزارع کشاورزی کشت شده است.

این مسؤول گفت: از مجموع سطح زیر کشت گندم آبی و دیم کشت شده در اراضی کشاورزی استان قزوین در سال زراعی جاری، یک هزار و 500 هکتار گندم آبی و 16 هزار و 200 هکتار گندم دیم از سوی کشاورزان بیمه شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: این میزان سطح زیر کشت گندم که به زیر پوشش بیمه رفته، شامل حوادث سرمازدگی، تگرگ و آتش‌سوزی است.

خوش‌اخلاق ارقام کشت شده گندم آبی در اراضی کشاورزی استان قزوین را پیشگام، پیشتاز، اروم، سیردان، پارسی و سیوند و ارقام کشت شده گندم دیم را، آذر دو و سرداری ذکر کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی در استان قزوین و کاهش شدید نزولات جوی نسبت به زمان مشابه و آمار بلند مدت به لحاظ رشد فیزیکی نسبت به سال گذشته مزارع گندم از سطح سبز پایین‌تری برخوردار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار