امسال گرانی شیرینی کامتان را تلخ نمی کند!

به گفته رئیس اتحادیه قنادان همدان امسال از گرانی قیمت شیرینی خبری نیست.
کد خبر: ۳۶۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵ 19 May 2015

رئیس اتحادیه قنادان همدان گفت: امسال قیمت شیرینی افزایش نمی‌یابد.

به گزارش ایسنا، "محمد ارغوان" ، اظهار کرد: از آغاز سالجاری تاکنون قیمت شیرینی‌جات افزایش نیافته و طی بخشنامه ای که از معاونت ریاست جمهوری صادر شده قنادی‌ها حق افزایش قیمت ندارند.

وی تصریح کرد: با وجود به گران شدن مواد اولیه مانند پودر نارگیل و افزایش قیمت حامل‌های انرژی و سوخت، تغییری در قیمت شیرینی‌ها نداشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته بازار فروش شیرینی رضایت بخش نبود اما در کل مصرف و خرید شیرینی‌جات در اعیاد و مراسم‌های مذهبی بالا می‌رود با این تفاوت که در اعیاد مردم بیشتر شیرینی و کیک می‌خرند و در مراسم مذهبی و روضه‌ها نیز حلوا لوزی، شیرمال، میشگا و در ماه مبارک رمضان هم زولبیا و بامیه فروش زیادی دارد.

150 قنادی در شهر همدان فعال است

ارغوان در ادامه گفت: در حال حاضر شهر همدان 285 عضو در رسته‌های مختلف شیرینی‌پزی، کماج‌پزی، نقل و نبات و ... دارد و 150 قنادی نیز در شهر همدان فعال است.

وی گفت: طراحی شکل شیرینی‌ها خلاقیت ویژه‌ای را می‌طلبد به‌طوریکه در گذشته یک استادکار ماهر داشتیم که شیرینی‌ها را به اشکال زیبا و مختلف خلق می‌کرد و ما نیز از او یاد می‌گرفتیم.

رئیس اتحادیه قنادان تصریح کرد: دو نوع شیرینی طراحی کرده‌ام اما برخی در طراحی شیرینی و کیک از مهارت ویژه‌ای برخوردارند به‌طوریکه نوع طرح و شکل شیرینی در خرید مردم تاثیر بسیاری دارد.

گزآردی اوایل در همدان تولید می‌شده است

ارغوان با بیان اینکه برخی شیرینی‌ها جزو سوغات همدان به شمار می آید، اظهار کرد: همدان سابقه دیرینه‌ای در زمینه شیرینی و کماج‌پزی دارد تا جایی‌که گز آردی اوایل در همدان تولید می‌شده اما طی گذشت زمان از همدان به اصفهان و یزد رفته است به‌طوریکه مواد اولیه انگشت پیچ از گز است و از قدیم در خدمت همدان بوده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار