مطالعات قرآنی باید افزایش یابد

تابناک چهارمحال وبختیاری- نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه مطالعات قرآنی را باید افزایش داد، عنوان کرد: لازم است قرائت قرآن را همراه با توجه به مفاهیم گسترش دهیم.
کد خبر: ۳۷۳۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴ 07 February 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- حجت‌الاسلام محمدعلی نكونام در محفل انس با قرآن کریم که با حضور قرآنیان چهارمحال و بختیاری برگزار شد، به هم پیوستگی و فراوانی جامعه قرآنی در کشور را از برکات انقلاب اسلامی دانست و گفت: انقلاب بزرگی در کشور صورت گرفت که این چهره‌‎ها و محافل قرآنی جزئی از آثار و برکت آن است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی باید به مراتب حفاظ و قرآنیان بیشتری نسبت به دیگر کشورها داشته باشد، افزود: اگرچه کشور ما عامل به قرآن است و از طاغوت اجتناب می‌کند و فاصله زیادی در عمل به قرآن با دیگران داریم اما در ظاهر هم باید آمار حفاظ و قرآنیان کشور بالا رود و بها داده شود.

امام جمعه شهرکرد قرائت های قرآن در کشور را نمونه خواند و تصریح کرد: دیگر کشورها هرچند زبانشان عربی باشد نمی‌توانند چنین امتیازاتی را داشته باشند، اما باید از لحاظ کمیت نیز تعداد قاریان و حفاظ کشور بیشتر شود.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه مطالعات قرآنی را باید افزایش داد، عنوان کرد: لازم است قرائت قرآن را همراه با توجه به مفاهیم گسترش دهیم.

حجت‌الاسلام نکونام ادامه داد: اگر قرائت‌ها با توجه و ترجمه صورت گیرد انقلابی در درون به وجود می‌آورد.

وی با اشاره به سوره مبارکه فرقان و خطاب خداوند به عباد الرحمن، گفت: مفهوم آیات این سوره مبارکه انسان را تکان می‌دهد که عذاب جهنم عذاب بدی است.

امام جمعه شهرکرد به ضرورت توجه بیشتر به قرآن و محتواهای قرآنی در جامعه تاکید کرد و افزود: تشویق‌های قرآنی نیز همراه با مفاهیم، توجه به عمق باشد.

حجت‌الاسلام نکونام با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، تصریح کرد: ایام دهه فجر و خون شهدا را با قرآنی شدن می‌توان گرامی داشت و حق انقلاب با قرآنی شدن ادا می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار