ایثارگران قزوین مشاوره دریافت می‌کنند

سالانه دو هزار نفر از ایثارگران استان قزوین، از مرکز مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران برخوردار می‌شوند.
کد خبر: ۳۷۴۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸ 08 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین فعالیت بنیاد شهید از سال 58 به صورت رسمی با هدف رسیدگی به امور و مشکلات خانواده‌های شاهد و ایثارگر آغاز شده است. با توجه به اینکه 40 هزار ایثارگر زیر پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین می‌باشند، ایام‌الله دهه‌فجر فرصت مغتنمی است تا فعالیت‌ها و عملکردهای این نهاد اطلاع‌رسانی شود. از جمله فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین راه‌اندازی مرکز مشاوره و ارایه‌ی مشاوره به جامعه ایثارگران می‌باشد

مرکز مشاوره بنیاد قزوین از سال 72 به همت مسوولان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در جهت رفع مشکلات و بهبود کیفیت زندگی خانواده‌های شاهد و ایثارگر، راه‌اندازی شده است.
این مرکز با 8 مشاور مجرب در زمینه‌های مختلف از جمله خانوادگی، ازدواج، تحصیلی، درمانی، مذهبی و شغلی به خانواده‌های شاهد و ایثارگر مشاوره‌های لازم را ارایه می‌دهد.
انتخاب رشته تحصیلی مناسب، آگاهی از علل افت تحصیلی، اضطراب عمیق، اعتماد به نفس پائین، نداشتن مهارت‌های ارتباطی و اختلالات عاطفی، مشاوره مذهبی در جهت هماهنگ‌سازی علوم انسانی با مبانی آموزه‌های اسلامی و پاسخگویی به مسایل مذهبی و شرعی و روان‌پزشکی با درمان دارویی و مشاوره‌ای، از جمله موضوعاتی می‌باشد که مشاوره‌های لازم به جامعه هدف ارایه می‌شود.
علاقمندان علاوه بر مراجعه حضوری به مرکز مشاوره می‌توانند به صورت تلفنی با مشاوران تماس حاصل نمایند و با طرح مشکلات خود، مشاوره‌های لازم را دریافت کنند.
همچنین این مرکز مشاوره گروهی به جامعه ایثارگران با هدف بررسی و تحلیل مسایل، مشکلات و احساسات، کمک به توانمندی اعضای گروه در حل مشکلات، تعدیل و اصلاح نگرش‌های اعضای گروه، ایجاد سازگاری بیشتر اعضای گروه و کاهش عوامل استرس‌زا در زندگی روزمره و پیشگیری از بروز بحران‌های فردی و خانوادگی ارایه می‌دهد.
در سال گذشته، معاون اداره کل مددکاری و رئیس اداره مشاوره و تحکیم خانواده بنیاد شهید و امور ایثارگران با بازدید از مرکز مشاوره بنیاد قزوین در جریان فعالیت‌های این مرکز قرار گرفتند و با ارزیابی عملکرد، کیفیت مرکز فوق از درجه 2 به یک ارتقا پیدا کرد.
این مرکز به علاقمندان مشاوره‌های لازم را به صورت حضوری، تلفنی و گروهی در دو شیفت صبح و بعد از ظهر ارایه می‌دهد.
همچنین کارشناسان واحد امور حقوقی و قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، حمایت‌های قضایی و  مشاوره‌های حقوقی را در زمینه‌های دعاوی حقوقی، کیفری و ثبتی و خانوادگی و سایر موارد به جامعه هدف ارایه می‌دهند.
خانواده‌های شاهد و ایثارگر استان قزوین که مشکلاتی در حوزه‌ی قضایی دارند می‌توانند با مراجعه به واحد یاد شده از راهنمایی‌های صحیح و درستی کارشناسان بهره‌مند شوند
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار