پژوهشگر علوم روانشناسی:

افزایش سواد رسانه ای خانواده هاموجب نظارت بر رفتار فرزندان می شود

پژوهشگر علوم روانشناسی گفت: استفاده درست از وسایل دیجیتالی و آشنایی والدین با سواد رسانه ای و استفاده مشترک از تلفن همراه موجب نظارت بر رفتار فرزندان و کاهش آسیب ها می شود.
کد خبر: ۳۷۷۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷ 14 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، نشست سواد رسانه ای و  فضای مجازی، دوشنبه شب با سخنرانی سعید عزیزی، پژوهشگر علوم روانشناسی و فعال قرآنی در مسجد جامع المهدی(عج) قزوین برگزار شد.

عزیزی در این نشست با اشاره به جایگاه و کارکرد رسانه در دنیای امروز، گفت: رسانه، ابزاری است که از طریق چشم و گوش باورهای ذهنی انسان را می‌سازد و انسان را دچار شک یا یقین می‌کند.

وی در رابطه با کارکردها و نحوه استفاده صحیح از ابزارهای دیجیتالی، همچون موبایل، تبلت، لپ تاپ اظهار کرد: اعتماد سازی نسبت به استفاده صحیح از این وسایل، یعنی خود فرزندان امکان نظارت والدین را بر نحوه استفاده آنها فراهم کنند و همچنین اشتراک‌سازی و استفاده مشترک از یک تبلت یا موبایل بین تمام اعضای خانواده از جمله راهکارهای استفاده صحیح و سالم از رسانه و ابزارهای دیجیتالی است.

این پژوهشگر علوم روانشناسی در ادامه با بیان مضرات  استفاده نادرست از ابزارهای دیجیتالی گفت: استفاده نامناسب از این ابزارها به ویژه در بین کودکان و نوجوانان، مشکلاتی از جمله اختلال در خواب، بروز آسیب‌های جسمانی، اضطراب و نگرانی، پرخاشگری، ضعف در ارتباط گرفتن با جامعه، اتلاف وقت، افت تحصیلی و کاهش خلاقیت را موجب می شود که باید مراقب آنها باشیم.

این نشست توسط واحد رسانه اداره کل تبلیغات اسلامی و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قزوین به منظور ارتقاء سطح آگاهی خانواده‌ها در مورد ابزارهای دیجیتالی، فضای مجازی و آسیب‌های آن و راهکارهای مقابله و پیشگیری از این آسیب‌ها انجام شد که مورد استقبال خانواده ها قرار گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار