آیت الله صافی گلپایگانی در پیامی به جشنواره ربیع الشهادة کربلای معلی:

با وحدت و سلاح ایمان باید متجاوزان را از ممالک اسلامی دور کنیم

آیت الله صافی گلپایگانی در پیامی به افتتاحیه یازدهمین جشنواره بین المللی ربیع الشّهادة کربلای معلی آورده است: نهضت امام حسین علیه السلام، فریاد بلندی است برای بنای جامعه اسلامی بر اساس معیارهای امنیّت، عدالت و رفاه است و باید برای دفاع از اعتقادات و امّت اسلامی، به سلاح ایمان و وحدت مجهز شویم.
کد خبر: ۳۸۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸ 23 May 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از دفتر آیت‌الله صافی گلپایگانی، در این پیام، ضمن تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران این کنگره با عظمت بین‌المللی، آمده است: حضرت سیدالشهدا(ع)، مدرسه بزرگی بنا کرد که در آن به شاگردان خود، درس دوستی، وفاداری، کرامت، انسانیت و دفاع از دین و احقاق حق و مبارزه با ظلم و استبداد را ­آموخت.

شعار این مدرسه «هیهات منّا الذلة» است که به ملت‌ها و حق‌جویان و آزادیخواهان، درس­ زیر بار ظلم، خفت و خواری نرفتن می‌دهد.

وی در قسمت دیگری از این پیام، به برخی از مختصات نهضت حسینی(ع) اشاره کرد و گفت: نهضت امام حسین(ع)، نهضتی است برای برپایی عدالت در سرتاسر جهان، و دعوتی برای نجات بشریت از ظلم و زورگویی و آوارگی بوده، نهضت امام حسین(ع)، اقدامی است برای بیدار کردن امت‌ها و کنار زدن پرده غفلت، و حرکتی برای حفظ دین و احیای قرآن و سنت است.

این مرجع تقلید در پیام خود یادآور شد: نهضت حسین(ع)، جنبشی است برای امر به معروف و نهی از منکر و جهادی است برای بازگشت به سیره پیامبر و التزام به آن، و نهضت حسین(ع)، فریادی بلند برای بنای جامعه اسلامی بر اساس معیارهای امنیت و عدالت و رفاه است.

وی در ادامه با اشاره به توسعه روزافزون دین اسلام در سراسر جهان گفت: حضرت امام حسین(ع)، خون پاک خود را برای حفظ اصل دین فدا کرد و به برکت آن، پرچم اسلام اکنون در تمام نقاط زمین به اهتزاز در آمده و در شرق و غرب جهان بزرگ داشته می‌شود.

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی به حاضران در این کنگره بین‌المللی گفت: شایسته است برای تقویت انسجام و رفع کدورت‌ها و تقویت همبستگی میان خود تلاش کنیم و به سلاح ایمان و وحدت مجهز شویم تا آماده پذیرش مسئولیت سنگین خود در دفاع از اعتقادات و وطن اسلامی خود شویم و بتوانیم متجاوزان را از مملکت اسلام برانیم.

وی در پایان، ضمن بیان آرزوی خود برای حضور در عتبه حسینی(ع) و این جشنواره بین‌المللی عنوان کرد: حقیر، خاک پای خادمان این بارگاه ملکوتی و غبار کفش زائران آن روضه نورانی هستم و ای کاش در این شادی و سرور در میان شما بودم تا همراه شما به ثواب و پاداش برپایی شعائر اسلامی دست پیدا کنم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار