فرمانده گروهان امام رضا(ع) در دوران دفاع مقدس:

قزوین بیشترین مفقودین را در عملیات خیبر داشت

فرمانده گروهان یکم گردان امام رضا(ع) در دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: عملیات خیبر از طولانی‌ترین و سخت‌ترین عملیات‌های هشت سال دفاع مقدس بود که قزوین در این عملیات بیشترین مفقودین و اسیران را در طول هشت سال دفاع مقدس داشت.
کد خبر: ۳۸۳۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱ 25 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، علی قلی‌پور در نخستین یادواره عملیات خیبر که با حضور معاونت سیاسی سپاه کل کشور امشب در مسجد امام خمینی(ره) غیاث‌آباد شهر قزوین برگزار شد، اظهار داشت: عملیات خیبر از طولانی‌ترین و سخت‌ترین عملیات‌های هشت سال دفاع مقدس بود که قزوین در این عملیات بیشترین مفقودین و اسیران را در طول هشت سال دفاع مقدس داشت.

وی افزود: رزمندگان فداکار کشور آمادگی و امکانات انجام این عملیات را نداشتند اما شرایط به‌گونه‌ای حاکم شد که فرصت به دشمن و به تعویق انداختن این عملیات به آن‌ها داده نشد و از روی اجبار این عملیات را آغاز کردند.

فرمانده گروهان یکم گردان امام رضا(ع) در دوران هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: عملیات خیبر در ساعت 6 صبح روز ششم بهمن ماه سال 1362 با شرایط بسیار نابسامان و با هدف پیشروی در خاک دشمن به مسافت 13 کیلومتر و تسخیر جزایر عراقی آغاز شد.

قلی‌پور ادامه داد: به دلیل شرایط دشوار مسیر و کمبود امکانات در این عملیات، استفاده از قایق به راحتی میسر نبود و رزمندگان اسلام به ناچار پس از مقداری پیشروی در خاک دشمن، مجبور به شنا برای رسیدن به محل مورد نظر شدند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس عنوان کرد: به دلیل گُم کردن مسیر، رزمندگان موفق به رسیدن در زمان معین به جزایر نشده و با شرایط بسیار نابسامانی روبه‌رو شدند اما با فداکاری و اراده قوی و پس از رشادت‌های بسیار موفق به هلاکت رساندن 40 نفر دشمن و اسیر کردن 38 عراقی شدند.

قلی‌پور یادآور شد: پس از نفوذ در جزایر و پایان جنگ‌های اولیه تا دو روز شرایط آرام بود اما در هنگام ارسال تجهیزات به جزایر از سمت منطقه طلائیه، به دلیل آشکار شدن عملیات خیبر کار بر رزمندگان کشور دشوار شد و در نهایت با دلاوری‌های رزمندگان، دشمن بعثی آرزوی پیروزی را با خود به گور برد.

وی ادامه داد: رزمندگان و مدافعان انقلاب اسلامی پس از تلاش بی‌وقفه و دشمن‌شکن در عملیات خیبر توانستند تمام جزایر مورد نظر را تصرف کرده و به پیروزی برسند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار