افزایش 18 درصدی صادرات از گمرک کیله سردشت

سرپرست گمرک کیله سردشت گفت: در 11 ماهه گذشته امسال میزان کالاهای صادر شده از این گمرک به نسبت مدت مشابه سال قبل 18 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۳۸۵۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴ 27 February 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:

"سعید احمدآبادی" روز دوشنبه  اظهار کرد: ارزش کالاهای صادراتی از گمرک کیله سردشت 42 میلیون دلار بوده که از نظر وزنی 5 درصد و از نظر ارزش 18 درصد افزایش داشته است.

سرپرست گمرک کیله سردشت افزود: از ابتدای سال بیش از 126 هزار و 410 تن محصولات غیرنفتی از این گمرک صادر شده و این در حالی است که این میزان در سال گذشته 118 هزار و 641 تن بود.

احمد آبادی گفت: سیمان فله و پاکتی، مواد شوینده، پوکه معدنی، مصنوعات پلاستیکی و فلزی و شیشه ای از جمله صادرات در بخش صنعتی و همچنین میوه و صیفی جات در بخش کشاورزی از صادرات گمرک کیله هستند.

وی بیان کرد: محصولات که از گمرک کیله صادر می شوند بیشتر محصولات کارخانجات ارومیه و بوکان و همینطور استان های همجوار هستند که عمدتا به کشور عراق صادر می شوند.

بر اساس گزارش بُلفَت، از سال 82 گمرک بازارچه مرزی کیله سردشت به منظور تسریع در صادرات کالاهای کارخانجات و تولید کنندگان داخلی آغاز به کار کرد.

این گمرک با داشتن فاصله 20 کیلومتری به اولین شهر در اقلیم کردستان عراق، قلعه دیزه، نزدیک ترین گمرک بازارچه با کشور عراق به شمار می رود.

شهرستان سردشت با جمعیت 120 هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با اقلیم کردستان عراق قرار گرفته است.


منبع/اروم نیوز
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار