در مراسم رونمایی از کتاب «حضرت فاطمه زهرا(س) در یک نگاه» عنوان شد:

دانستن قدر مجهول حضرت زهرا(س) مهم تر از یافتن قبر آن حضرت

مراسم رونمایی از کتاب «حضرت فاطمه زهرا(س) در یک نگاه» همزمان با روز شهادت آن حضرت در سالن اجتماعات امین اسکان در شهر مقدس قم برگزار شد.
کد خبر: ۳۸۷۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۷ 04 March 2017
آیت الله علی احتشام، امام جمعه موقت کاشان، در این مراسم گفت: یکی از واقعیتهایی که در سبک زندگی ما باید پدیدار باشد، این است که زندگی های ما نشان دهد که علامت دار شیعه علی هستیم و در همه جای زندگی، باید آثار زحمت کشیدن برای اهل بیت(ع) موج بزند.

وی افزود: اینکه شیعیان بر «قبر مجهول» حضرت زهرا(س)  گریه می کنند، علامت مظلومیت آن حضرت است و هر چقدر بر «قبر مجهول» آن حضرت بگریم، کم است. اما «قدر مجهول» فاطمه(س) را باید بیشتر بشناسیم.

آیت الله احتشام با انتقاد از سبک زندگی امروز گفت: سبک زندگی ما باید زهراگونه باشد و فقط برای شهادت برای آن حضرت گریه نکنیم. بیایید برای «قدر مجهول» فاطمه(س) گریه کنیم و اصولا وقتی «قبر» آن حضرت مجهول ماند که «قدر»ش مجهول ماند و آن حضرت را نشناختند.

وی در ادامه یادآور شد: ما فقط پشت در «آی سی یو» و «سی سی یو» به حضرت زهرا(س) متوسل میشویم، اما باید بدانیم که اخلاق فاطمی لازمه زندگی امروز است.

دانستن قدر مجهول حضرت زهرا(س) مهم تر از یافتن قبر آن حضرت

امام جمعه موقت کاشان با ابراز نگرانی از اینکه در زندگی های امروزی، از معیارهای فاطمی دور شده ایم، گفت: می دانید چرا به زندگی های ما گره افتاده و چرا یخچال های ما پر است از داروهای مختلف؟ علتش این است که پول و مادیات برای ما از خدا مهم تر شده است. هر وقت خدا را بیشتر از مادیات دوست داشته باشیم، خداوند آرامش و اطمینان را به زندگی ما خواهد بخشید.

وی تاکید کرد: در زندگی دنیایی مان، بیش از این به فاطمه زهرا(س) باید توجه داشته باشیم و هر وقت چنین شد، بدانید که این قدر مصیبت و گرفتاری در زندگی نخواهیم داشت.

آیت الله احتشام تصریح کرد: ما نباید فقط به گریه کردن برای آن حضرت اکتفا نکنیم. گریه آب با برکت روح و جان است، اما کافی نیست و به سیمان معرفت هم نیاز است تا ستون های زندگی فاطمی استوار گردد.

وی با اشاره به سختی ها و مسایل دشوار کشور در زمان انقلاب و جنگ و پس از آن گفت: ملت ما هر گاه یاد سیلی های حضرت فاطمه(س) افتاد، قوی تر و مقاوم تر شد.

امام جمعه موقت کاشان از مدیریت شرکت امین اسکان بخاطر برگزاری چنین مجالسی و اقدام برای نشر معارف فاطمی تجلیل کرد و افزود: خداوند این توفیق را به ایشان داده که بتوانند کارهای خیر را کلید بزنند.

در ادامه این مراسم، از کتاب «حضرت فاطمه زهرا(س) در یک نگاه» نوشته خانم محبوبه صادقی، رئیس هیات مدیره شرکت امین اسکان، رونمایی شد.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار