17 هزار خانواده فرهنگی مدارس فارس را رزرو کرده اند

مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس گفت: 20 درصد از فضای مدارس این استان به اسکان خانواده های فرهنگی در تعطیلات نوروز 96 اختصاص داده شده و تا کنون 17 هزار و 914 خانوار فرهنگی برای بهره مند شدن از این امکان اقدام به رزرو اینترنتی کرده اند.
کد خبر: ۳۹۵۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۹ 16 March 2017
تابناک فارس به نقل از ایرنا: حمید رضا آذری، پنجشنبه در نشست خبری ستاد تسهیلات نوروزی آموزش و پرورش فارس در شیراز افزود: در مجموع پنج هزار و 150 کلاس درس در شیراز برای میزبانی از میهمانان نوروزی تجهیز و آماده شده است.
رئیس ستاد تسهیلات نوروزی آموزش و پرورش فارس، بیان کرد: فضای مدارس در حالت عادی مکان مناسبی برای اسکان فرهنگیان نیست، اما آموزش و پرورش فارس تلاش کرده در ایام نوروز از ظرفیت های موجود برای کمک به فرهنگیان استفاده کند.
وی بیان داشت: در سال 95 برای تجهیز مدارس استان فارس حدود 40 میلیارد ریال هزینه شده است.
آذری در بخش دیگری از مطالب خود اظهار داشت: این استان در چهار سال گذشته پذیرای بیشترین تعداد از میهمانان نوروزی بوده و توانسته در این زمینه مقام نخست کشور را از آن خود کند.
وی، بیان کرد: استان فارس در سال 95 با 2 میلیون و 92 هزار و 369 نفر شب، بیشترین آمار پذیرش میهمانان نوروزی را در کشور به خود اختصاص داد.

**توزیع بیش از 36 هزار قلم کالا برای اسکان مسافران نوروزی در مدارس فارس
قائم مقام ستاد تسهیلات نوروزی آموزش و پرورش فارس نیز در این نشست گفت: با توجه به فرسوده بودن بخشی از امکانات موجود در مدارس این استان، در سال جاری اقدام به تجهیز مدارس برای اسکان مسافران نوروزی شد و 36 هزار و 416 قلم کالا برای انجام این کار خریداری و بین مدارس فارس توزیع شد.
غلامعلی حق شناس افزود: این کالاها شامل 2 هزار و 326 دستگاه یخچال، 200 دستگاه اجاق گاز، 430 دستگاه آبگرمکن، 700 دستگاه تلویزیون، چهار هزار و 700 تخته فرش، 10 هزار و 260 بالش، 17 هزار و 800 تخته پتو است.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش فارس اظهار داشت: برای تعطیلات نوروز 96 در مجموع یک هزار و 960 مدرسه، 18 هزار و 300 کلاس درس، سه خوابگاه متعلق به دانشگاه فرهنگیان، سه خوابگاه دانش آموزی، 2 خوابگاه ورزشی دانش آموزی، 36 سالن ورزشی، اردوگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز و تمام خانه های معلم و باشگاه فرهنگیان سراسر این استان آماده پذیرش فرهنگیان هستند.
قائم مقام ستاد تسهیلات نوروزی آموزش و پرورش فارس، ادامه داد: همچنین در هر کلاس درس، مقادیری لوازم مورد نیاز مسافران نوروزی مانند آب معدنی و وسایل بهداشتی از جمله دستمال کاغذی قرار داده شده تا مسافران در مراجعه اولیه به محل اسکان خود از این امکانات بهره مند شوند.
حق شناس افزود: سه هزار و 650 نفر به عنوان عوامل اجرایی با استقرار در 68 پایگاه پذیرش مسافران نوروزی در سراسر این استان آماده ارائه خدمات به میهمانان نوروزی هستند و با توجه به شمار زیاد مسافران می کوشیم با استفاده از امکانات موجود خدمات مناسبی به جامعه فرهنگیان ارائه شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار