اهمیت آموزش نانوایان

کد خبر: ۳۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۴ 09 February 2015

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از آموزش مهارتی و فنی و حرفه ای نانوایان استان اردبیل برای پخت کیفی خبر داده است اما آیا بالا بردن کیفیت نان تنها با آموزش دادن محقق شدنی است؟

سیدحامد عاملی گفته است: کیفیت نان تولید شده از عوامل متعددی پیروی می‌کند که نوع گندم، نوع آرد، زمان خمیرگیری و میزان مهارت نانوا زمینه‌ساز بالا رفتن کیفیت نان می‌شود.

وی تصریح کرده است: براساس تعاریفی که سازمان‌های مربوطه دارند نظارت بر این امر بر عهده ارگان‌های مختلف است که بحث کیفیت گندم زیر نظر شرکت غله و خدمات بازرگانی و اداره استاندارد است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزوده است:‌ بحث نظارت بر آرد نیز بر عهده شرکت غله و اداره بهداشت بوده و سازمان فنی و حرفه‌ای نیز مهارت و آموزش نانوایان را دنبال می‌کند.

به گفته عاملی، اگر مدیریت واحد برای نظارت در بحث کیفیت نان شکل نگیرد شاهد ارتقای کیفیت نان نمی‌شویم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به عوامل موثر بر ارتقای کیفیت نان تولیدی اشاره کرده است که در باب اول توجه به این عوامل باید در دستور کار قرار بگیرد.

اگر مسئولان به دنبال ارتقای کیفیت نان تولیدی در استان اردبیل هستند در گام اول باید زیرساخت های لازم را در نانوایی ها فراهم کنند یعنی در اعطای مجوز به نانوایان در ابتدا باید یک استانداردهایی تعریف شود که در صورت نبود آن استانداردها پروانه فعالیت داده نشود از جمله اینکه فردی که خواهان دریافت مجوز است خود نانوا بوده و باید از سابقه خوبی در پخت نان برخوردار باشد چرا که اگر صاحب نانوا، نانوا نباشد با پیچ و خم کار آشنا نبوده و نمی تواند در ارتقای کیفیت نان نقشی داشته باشد.

دومین مساله ای که باید به آن توجه شود، تشویق و تنبیه نانوایانی است که نان تولیدی اشان از کیفیت لازم برخوردار باشد یا کیفیت مناسبی نداشته باشد. نانوایی که به دلیل کیفیت پایین نان تولیدش چندین بار توبیخ شود قطعا در راستای افزایش کیفیت تلاش خواهد کرد.

آموزش صحیح پخت نان هم تنها یک روش برای افزایش کیفیت است اما باید نانوایانی که آموزش داده شده اند خروجی مناسبی داشته باشند و بعد از آموزش وضعیت آنها رصد شود تا تاثیر آموزش مشخص شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار