امام جمعه: هنوز وزارتخانه امر به معروف نداریم

امام جمعه موقت اصفهان گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی و به فرمان امام خمینی مبنی بر تشکیل نهادهایی برای بهتر شدن وضع دنیایی مردم،‌وزارتخانه هایی ایجاد شد ولی هنوز برای بهتر شدن آخرت مردم، وزارتخانه امر به معروف و نهي از منكر نداریم.
کد خبر: ۳۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۰ 10 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از شبستان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، امام جمعه موقت اصفهان در ویژه برنامه دهه مبارک فجرگفت: دهه فجر انقلاب اسلامی ایران با آیات اول سوره فجر همخوانی و مناسبت دارد.

وی گفت: منظور از شب های دهگانه در این آیات ده شب اول ماه ذی الحجه است که در آن میقات حضرت موسی تکمیل شد و این شب ها برای ترقی و سیر عرفانی انسان و لقا الهی زمان بسیار مناسبی است.

امام جمعه موقت اصفهان با استناد به آیه 41 سوره مبارکه حج "الَّذینَ إِنْ مَکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَ آتَوُا الزَّکاةَ وَ أَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَوْا عَنِ الْمُنْکَرِ وَ لِلَّهِ عاقِبَةُ الْأُمُورِ"، همانها که اگر آنان را در روی زمین تسلط و توان دهیم نماز را برپا می دارند و زکات می پردازند و (مردم را) امر به معروف و نهي از منكر مي‌نمايند و پايان همه كارها از آن خدا است‌، اظهار داشت:این چهار عامل از مهمترین اقدامات یک حکومت دینی است که باید اجرایی شود.

آیت الله مهدوی با بیان این که این چهار عامل اهداف درشت حکومت الهی است، گفت:باید ببینیم بعد از گذشت بیش از 30 سال از انقلاب چقدر به اقامه نماز در جامعه نزدیک شده ایم و افراد چقدر به این مهم نزدیک شده اند؟

وی تاکید کرد: متاسفانه هنوز آنطور که باید به نماز اهمیت داده شود، توجه نشده و دنبال کار خود هستیم.

امام جمعه موقت اصفهان ابراز داشت: بارها در این زمینه با مسئولان صحبت شده که این مسئله ساده ولی مهم را پیگیری کنند ولی کم کاری می شود.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: ما کار می کنیم که نماز اقامه شود، پس در اداره های دولتی که از دولت هم حقوق دریافت می کنند، باید بررسی شود کارمندان هنگام نماز چه می کنند؟ چه مشغولیتی دارند؟ چرا که بقیه امور فرع کار و نماز اصل کار است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: باید بررسی شود در دانشگاه ها چند نفر از دانشجویان هیچ گاه در نماز شرکت نمی کنند؟

وی افزود: هدف اصلی انقلاب، اقامه نماز بوده است و نه ریاست و کسب درآمد و پول، اما چقدر برای نماز کار کرده ایم؟

امام جمعه موقت اصفهان ابراز داشت: امام زمان(عج) هم که ظهور کنند همین هدف را دارند و به دنبال تغییر وضع موجود هستند، پس ما هم باید برای دین تلاش کنیم و باید برای دین فریاد بزنیم.

وی با اشاره به اهمیت گفتن اذان با صدای بلند در جامعه تصریح کرد: صدای بلند اذان همگانی می تواند منکرات را در جامعه جمع کند و بعد از گذشت 2- 3 ماه از گفتن اذان با صدای بلند می توان اثر آن را جامعه مشاهده کرد.

وی گفت: مسئولی که در نماز حضور ندارد نمی توان به او اعتماد کرد، چرا که وقتی او براحتی فرمان خدا را لگد می کند، چگونه می توان به او اعتماد داشت؟

وی با انتقاد از وضعیت پرداخت زکات هم ابراز داشت: هر چند در این زمینه بسیار تلاش شده، ولی درصد کسانی که زکات نمی دهند بسیار بسیار زیاد است.

وی با اشاره به آیه کریمه قرآن وَ وَيْلٌ لِّلْمُشرِكِينَ. الَّذِينَ لا يُؤْتُونَ الزَّكوةَ وَ هُم بِالاَخِرَةِ هُمْ كَفِرُونَ (سوره فصلت/آيه7) اظهار داشت: کسانی که زکات نمی دهند در ردیف کفار اند و به طور مثال در مورد گندم، گندم های مخلوط به حرام را به دست مردم می رسانند که اثرات وضعی دارد.

وی در خصوص اهمیت امر به معروف و نهي از منكر نیز گفت: با پیروزی انقلاب فرمان امام مبنی بر تشکیل نهادهای مختلفی برای بهتر شدن وضع دنیایی مردم مثل بنیاد مسکن، کمیته امداد زود اجرا شد ولی هنوز برای بهتر شدن آخرت مردم، وزارتخانه امر به معروف و نهي از منكر نداریم.

امام جمعه موقت اصفهان ابراز داشت: هر چند ما مدعی نیستیم با تاسیس چنین وزارتخانه ای ناهنجاری های جامعه کاملا حل می شود ولی بعد از گذشت بیش از 30 سال از پیروزی انقلاب اسلامی فقط به داشتن یک ستاد احیا امر به معروف و نهي از منكر اکتفا کرده ایم که با توجه به نگاه تهران، در عملکرد این ستاد هم دچار مشکلاتی هستیم.

وی از همگان خواست برای اقامه نماز در همه محل ها تلاش کنند و پیشنهادهای اجرایی خود را نیز به مسئولان ارائه دهند.

وی در پایان تاکید کرد: باید بپذیریم در زمینه برپایی اهداف درشت حکوت الهی کوتاهی کرده ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار