رعایت استاندارد تغذیه در دانشگاه خوارزمی

کد خبر: ۴۰۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۵ 27 May 2015
مدیر امور دانشجویی دانشگاه خوارزمی گفت: برنامه غذایی دانشگاه خوارزمی از استاندارد‌ترین برنامه‌های تغذیه دانشگاه های کشور است.
فردین امیرخانی، در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: مدیریت امور دانشجویی شامل اداره رفاه دانشجویان، امور خوابگاه‌ها، امور تغذیه و مرکز بهداشت و درمان است و از جمله وظایف این بخش تدوین و نظارت بر برنامه‌های لازم جهت امور رفاهی دانشجویان، پیگیری و حل مشکلات فردی و اجتماعی دانشجویان، تنظیم خط مشی اجرایی و نظارت بر حسن جریان امور و واحدهای تابعه است.
وی افزود: در حوزه تغذیه وظيفه اين واحد تنظيم برنامه غذايی مناسب و متناسب با فصل و نياز دانشجويان و نظارت بر تهيه مواد غذايی و طبخ و توزيع آن و به روزرسانی و کنترل سامانه رزرو غذا و نظارت و ارزيابی عملکرد پيمانکاران و اطلاع رسانی در زمينه تغذيه به دانشجويان است.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: برنامه غذایی دانشگاه خوارزمی از استانداردترین برنامه‌های غذایی دانشگاه‌های کشور است و در این برنامه غذایی توزیع ماهی قزل آلا،(دوبار در هفته)، میوه (چهار بار در هفته) و ماست و دوغ گنجانده شده است.
امیرخانی ادامه داد: طی سال‌های اخیر پخت برخی از غذاها در این دانشگاه به صورت صنعتی انجام می‌شود، مثلا  طبخ برنج و کباب بدون دخالت دست و توسط دستگاه صورت می‌گیرد.
مدیر امور دانشجویی دانشگاه خوارزمی یادآورشد: برنامه غذایی برای دانشجویان توسط کارشناسان تغذیه و براساس نظرسنجی از دانشجویان  تنظیم می‌شود و این مهم رضایت بیش از پیش دانشجویان را فراهم کرده است.
وی افزود: کارکنان آشپزخانه از لحاظ رعایت اصول بهداشتی در جایگاه مطلوبی قرار دارند؛ چرا که همگی دوره‌های بازآموزی و آموزش بهداشت را گذرانده‌اند.
امیرخانی همچنین از ساماندهی بوفه‌های دانشگاه سخن به میان آورد و گفت: نحوه عملکرد بوفه‌ها توسط بازرسان رصد و در صورت بروز تخلف سریعا به موضوع رسیدگی می‌شود.
این مقام مسئول در پایان به فعالیت شورای صنفی دانشجویان اشاره کرد و افزود: با فعال شدن شورای صنفی دانشجویان بسیاری از وظایف این اداره به این شورا واگذار شده است و در واقع اعضای شورا چشم بینای امور دانشجویی هستند و پیشنهادات موثر این شورا در مواردی باعث ارتقای کیفیت خدمت‌رسانی به دانشجویان شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار