پرداخت تسهیلات به طرح‌های تعاونی در ساوجبلاغ

کد خبر: ۴۱۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۰ 30 May 2015
فرماندار ساوجبلاغ از پرداخت تسهیلات به طرح‌های تعاونی در این شهرستان خبر داد.

ابوالقاسم پالیزگیر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوجبلاغ اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدامات برای توسعه اشتغالزایی در این شهرستان توسعه طرح‌های تعاونی است.

وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم در کاهش بیکاری اقدامات مناسبی را انجام دهیم باید از کارآفرینان به درستی حمایت کرده و با ارائه تسهیلات به این افراد زمینه توسعه اشتغالزایی را فراهم کنیم.

فرماندار شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به اینکه یکی از قشرهای کارآفرین در این شهرستان بانوان هستند، ادامه داد: بانوان نقش غیرقابل انکاری در توسعه دارند و هر جامعه‌ای که توانسته براساس برنامه‌ریزی‌های مدون و زمان‌های تعریف شده کوتاه مدت، میان مدت و درازمدت برای بانوان گام بردارند مسیر توسعه را بهتر طی کرده‌اند.

پالیزگیر تأکید کرد: باید با حمایت از بانوان خودباوری را بیشتر در این قشر پرورش دهیم تا بانوان بتوانند با تکیه بر اعتماد و ظرفیت‌های خود در توسعه کشور بهتر از گذشته حرکت‌های مناسبی را انجام دهند.

وی تصریح کرد: با توجه به سابقه‌ای که بانوان از خود نشان داده‌اند که در افزایش تولید ناخالص ملی موثر خواهد بود در این ارتباط کوشش خواهیم کرد با برنامه‌ریزی‌های مناسب زمینه‌ساز فعالیت، مشارکت و نقش‌آفرینی آنها در همه عرصه‌ها باشیم.

این مسئول گفت: بانوان کارآفرین در روستاها می‌توانند با تشکیل شرکت تعاونی و با عضویت 200 خانوار از تسهیلات مناسب برای رونق کسب‌ و کار و ایجاد اشتغال پایدار در روستاها بهره‌مند شوند.

پالیزگیر با بیان اینکه با تدابیر مناسب دولت هم‌ اینک یک ثبات اقتصادی در جامعه حکمفرما شده که این موضوع زمینه سرمایه‌گذاری و ایجاد کارگاه‌های تولیدی، صنعتی و کشاورزی را فراهم کرده است،‌ گفت: مردم می‌توانند بدون هیچگونه دغدغه و با بهره‌گیری از تسهیلات دولتی باعث رشد و رونق اقتصادی کشور شوند.

وی افزود: تسهیلات دولتی در قالب دو طرح مشارکتی با حضور 200 خانوار و طرح غیرمشارکتی قابل پرداخت و اجرا است و در هر دهستان سه طرح در قالب این روش‌ها قابل‌ اجرا و بهره‌برداری است.

فرماندار ساوجبلاغ گفت: در سال‌های گذشته به سبب برخی تبعیض‌ها در مناطق شهری و روستایی مهاجرت از روستاها برای استفاده از امکانات شهری انجام می‌شد که یکی از اهداف دولت از اجرای این پروژه بزرگ جلوگیری از مهاجرت روستاییان است.

وی هدف از پرداخت تسهیلات و اجرای طرح‌های تعاونی در روستاها را ایجاد صنایع تبدیلی، رونق کسب‌ و کار، افزایش درآمد، اشتغال و جلوگیری از حاشیه‌نشینی روستاییان در شهرها عنوان کرد.

پالیزگیر خاطرنشان کرد: با توجه به بخشنامه دولت، اجرای این طرح در همه‌ مناطق شهری و روستایی این شهرستان قابل‌ اجرا است و مردم می‌توانند برای استفاده از تسهیلات نسبت به تشکیل تعاونی‌ها اقدام کنند.

به گفته وی در بانک اطلاعات جهادکشاورزی ساوجبلاغ بیش از 38 نفر دارای پرونده و فعال هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار