معجزه کار ما نیست

کد خبر: ۴۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۵ 11 February 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل از اروم نیوز، حسین فروزان طی نشستی با اصحاب رسانه،گفت: متاسفانه  مدارس منطقه آزاد تجاری ماکو وضعیت نامناسبی دارند؛ حتی در مواردی حمله گرگ ها به مدارسی که ساختمان ندارند و کلاس درس آنان در فضای باز برگزار می شود، گزارش شده است.

وی با بیان اینکه، رسیدگی به وضعیت مدارس منطقه، همکاری جدی اداره کل آموزش و پرورش را می طلبد، اظهار کرد: متاسفانه در برخی موارد اداره کل آموزش و پرورش نه تنها عملکرد مناسبی ندارد بلکه با بی توجهی خود انگیزه خیرین مدرسه ساز را نیز کاهش می دهد.

وی از اختصاص 4 میلیارد تومان به مدارس این منطقه خبر داد و گفت: برای پیگیری و کارآمدی بیشتر در این راستا نیازمند همکاری و اطلاع رسانی رسانه ها هستیم.

مدیر عامل منطقه آزاد تجاری ماکو در پاسخ به اینکه، چرا تاثیر منطقه آزاد تجاری ماکو در توسعه و پیشرفت منطقه مشهود نیست؟ اذعان کرد: این شهرستان چندین دهه در محرومیت به سر برده است و نمی توان به یک باره شاهد معجزه در این منطقه بود؛ طی سال گذشته میزان اعتبار اختصاص یافته به این منطقه در مقایسه با سایر مناطق آزاد تجاری بزرگ بسیار ناچیز و مبلغی نزدیک به 60 میلیارد تومان بود.

وی با تاکید بر اینکه، نباید نگاهی امنیتی به مناطق مرزی داشت، تصریح کرد: طی 420 روز دوره مسئولیت در منطقه آزاد تجاری ماکو،  تمامی تلاش خود را برای جذب سرمایه گذار و ایجاد زیر ساخت های لازم در جهت توسعه و پیشرفت منطقه به کار بردیم؛ تمرکز بر توسعه زیر ساخت ها، آینده منطقه را تضمین می کند.

وی ادامه داد: احداث ترمینال، فرودگاه، شهرک های صنعتی و  بهبود وضعیت جاده ای  از اولویت های این منطقه است؛ با برنامه ریزی های صورت گرفته، فرودگاه این منطقه حداکثر تا خرداد ماه سال آتی به بهره برداری خواهد رسید.

خبرهای مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار