گلایه استاندار از بانک ها/پرداخت های بانکی ثابت مانده است

استاندار خراسان جنوبی با ابراز گلایه مندی از بانک های استان گفت: طی چندسال اخیر پرداخت های بانکی ثابت مانده است لذا انتظار داریم بانک ها تحرک بیشتری داشته باشند.
کد خبر: ۴۳۳۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲ 31 May 2017
سید علی اکبر پرویزی سه شنبه شب در ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اظهار کرد: تولید و اشتغال را نباید تنها متوجه دولت دانست.

وی با بیان اینکه فرصت های موجود را نباید از دست داد، افزود: تمامی دستگاه ها و نهادهای خصوصی باید در راستای تولید و اشتغال تلاش کنند.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: اگر نهادهای تحت نظر مقام معظم رهبری و دیگر دستگاه ها در زمینه اشتغال کمک نکنند قطعا کار به خوبی پیش نخواهد رفت.

وارد آمدن آسیب جدی به حوزه کشاورزی و دامداری استان

وی با اشاره به اینکه استان خراسان جنوبی نسبت به دیگر استان ها شرایط متفاوتی دارد، گفت: متاسفانه حوزه کشاورزی و دامداری استان آسیب جدی دیده است.

پرویزی با بیان اینکه نباید به بخش دامداری و کشاورزی استان بی توجهی شود، عنوان کرد: دستگاه های اجرایی استان باید وقت بیشتری را بگذارند و سرمایه گذاران را به استان دعوت کنند.

وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال راحت و آسان نیست، افزود: ۷۰۰ هزار میلیارد ریال برای اشتغال کشور پیش بینی شده است که از این میزان ۶۶ میلیارد دلار مربوط به جذب سرمایه گذار خارجی است.

پرویزی با بیان اینکه اگر شرایط مهیا نشود هیچ سرمایه گذاری حاضر نخواهد بود در کشور سرمایه گذاری کند، افزود: اگر قرار است شغلی ایجاد شود حتما باید سرمایه گذاری انجام شود.

فراتر از تکلیف اداری در حوزه تولید و اشتغال عمل کنیم

وی با اشاره به اینکه زمینه سرمایه گذاری در استان را از هر راهی باید فراهم کرد، گفت: باید فراتر از تکلیف اداری در حوزه تولید و اشتغال کار کنیم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه از بانک های استان گله مندی دارم، بیان کرد: طی چندسال اخیر پرداخت های بانکی ثابت مانده است لذا انتظار داریم بانک ها تحرک بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه از ظرفیت نهادهای عمومی باید نهایت استفاده را کرد، افزود: ۳۰ درصد منابع شهرک های صنعتی از محل مالیات بر ارزش افزوده پیش بینی شده است.

پرویزی با بیان اینکه اگر به جای پول به تولیدکنندگان زیرساخت های آن ها را فراهم کنیم قطعا موثر واقع می شود، گفت: باید بتوانیم از امکان بودجه ای که در سال جاری برای استان تعریف شده است نهایت استفاده را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه اگر کارها را تنها تکلیفی اداری بدانیم به نتیجه نخواهیم رسید، بیان کرد: اشتغال معضل بزرگی در کشور است لذا اراده جمعی بسیار مهم است.

پرویزی با بیان اینکه اگر نتوانیم جوانان را مشغول به کار کنیم حتما در آینده به تهدید تبدیل خواهند شد، گفت: امیدواریم فارغ از تبلیغات و حاشیه های کاری بتوانیم گام های مهمی در حوزه تولید و اشتغال برداریم.

وی با اشاره به اینکه جلسات باید به صورت مرتب و منظم برگزار شود، اظهار داشت: صادرات ما آثاری از رونق تولید در داخل کشور است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار