مدیریت کشاورزی تضمین کننده افزایش گردش نقدینگی کشاورزان

به گفته معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی افزایش گردش نقدینگی کشاورزان در گرو مدیریت کشاورزی است.
کد خبر: ۴۳۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴ 05 June 2015
معاون باغبانی وزیرجهاد کشاورزی گفت: افزایش گردش نقدینگی کشاورزان در گرو مدیریت کشاورزی است.

به گزارش ایسنا ،"محمد علی طهماسبی" در جلسه بررسی مسائل کشاورزی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه گردش نقدینگی کشاورزان سالی یک‌بار است، اظهار کرد: باید کشاورزان با مدیریت به کشاورزی و پرورش محصولات بپردازند تا گردش نقدینگی آنان افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از موارد به علت عدم توجه کشاورزان به انتخاب محصول در کشت با توجه به بازار و مقرون به صرفه بودن دچار گردش مالی دو الی سه ساله شده است، افزود: مقاوم بودن درختان و باغات کشاورزی با توجه به محیط منطقه و آب و هوا نیز در گردش نقدینگی باغداران از تاثیر بسیاری برخوردار است.

نماینده مردم شهرستان اسدآباد نیز در این جلسه با اشاره به وجود 220 هکتار باغات دره ای در شهرستان اسدآباد اظهار کرد: باید در راستای آبیاری قطره ای این باغات نیز با ایجاد مخزن و خط انتقال اقدام شود.

"بهروز نعمتی" در ادامه با درخواست افزایش سهمیه ادوات مکانیزاسیون کشاورزی این شهرستان گفت: امسال 15 تراکتور 6 سیلندر و 15 تراکتور چهار سیلندر به شهرستان اسدآباد اختصاص یافته است.

وی به بحث راه بین مزارع نیز اشاره کرد و گفت: حدود 9 سال است که بحث راه بین مزارع در اسدآباد به فراموشی سپرده شده که با اختصاص اعتباری توسط وزارت جهاد و اختصاص اعتبار از محل ماده 180 می‌توان این مشکل را حل کرد.

پرداخت 41 میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون به کشاورزان در سال گذشته

مدیر کل جهاد کشاورزی استان همدان نیز در این جلسه اظهار کرد: در سال گذشته 41 میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون  و ادوات کشاورزی به کشاورزان استان همدان پرداخت شده است.

"علیرضا رنجبر ضرابی" با بیان اینکه امسال نیز ابلاغ اعتبار صورت گرفته و منتظر کاهش سود اعتبارات برای وارد شدن به عملیات اجرایی هستیم، افزود: شهرستان اسدآباد هرآنچه که در خواست ادوات مکانیزه کشاورزی داشته باشد، در صورت جمع بندی امکانات را در اختیار این شهرستان قرار خواهیم داد.

وی در ادامه با اشاره به سرمازدگی‌های اخیر ناشی از سرمازدگی دیر‌رس بهاره و خسارات ناشی از آن نیز گفت: بیمه محصولات کشاورزی باید مقداری اصلاح شده و کشاورزان وارد فضای بیمه شوند.

رنجبر ضرابی خاطرنشان کرد: در حال حاضر خسارات ناشی از سرمازدگی استان به وزارت کشور ابلاغ شده و موضوع در حال پیگیری است.

وی در رابطه با استهصال وام‌های کشاورزی نیز گفت: با جمع بندی‌های انجام شده بر اساس آمار 36 هزار نفر با رقم 180 میلیارد تومان نیاز به استهصال وام دارند که با تامین اعتبار از محل 10 و 12 پرداخت آن به بانک‌ها استهصال وام‌ها به کشاورزان اجرایی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار