سنجش حدود 30 هزار نوآموز ورود به دبستان در استان کرمانشاه

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اعلام آغاز اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان گفت: پیش بینی می شود 30 هزار دانش آموز مورد سنجش قرار گیرند.
کد خبر: ۴۳۹۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶ 11 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایرنا،دکتر ابراهیم شکیبا افزود: طرح سنجش سلامت نوآموزان در سال تحصیلی 1397-1396 در 32 پایگاه‌ ثابت و سیار از بیستم خرداد ماه با همکاری اداره آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی آغاز شده و تا مرداد ادامه دارد.

وی گفت: این طرح با هدف سنجش سلامت نوآموزان در ابعاد مختلف از جمله جسمی، شنوایی، بینایی و شناسایی ناتوانی ها و اختلالات یادگیری و مشکلات رفتاری اجرا می شود.

به گفته او، در راستای اجرای این طرح مراکز بهداشت شهرستان ها با ارائه خدمات پزشکی و مراقبتهای دوره ای و نیز ارائه آموزش های بهداشتی به نوآموزان و والدین با پایگاه های سنجش سلامت همکاری لازم را خواهند داشت. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در ادامه گفت: پیش بینی می شود در این طرح حدود 30 هزار نوآموز از لحاظ سلامت چشم، گوش، حلق و بینی، قد و وزن و آمادگی تحصیلی توسط مراقبان سلامت و پزشکان مستقر در پایگاه ها و مراکز جامع خدمات سلامت مورد ارزیابی قرار گیرند.

شکیبا افزود: اولیای دانش آموزان به منظور دریافت معرفی نامه برای پایگاه های سنجش باید به مدرسه مورد نظر در محدوده منزل مسکونی خود مراجعه کرده و پس از دریافت نوبت در روز مقرر به پایگاه سنجش منطقه مراجعه نمایند.

در استان 2 میلیون نفری کرمانشاه اکنون 325 هزار دانش آموز در چهار هزار و 600 مدرسه زیرنظر 24 هزار نفر معلم مشغول به تحصیل هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار