رئیس هیأت سوارکاری سمنان:

اسب‌ها در سمنان شناسنامه‌دار می‌شوند/ مجموعه‌های سوارکاری را فعال خواهیم کرد

رئیس هیأت سوارکاری استان سمنان گفت: اسب‌ها در این استان شناسنامه‌دار می‌شوند و مجموعه‌های سوارکاری را بیش از گذشته در سمنان فعال خواهیم کرد.
کد خبر: ۴۴۴۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲ 19 June 2017

به گزارش تابناک سمنان، محمدحسین متولیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره برنامه‌های هیأت سوارکاری استان سمنان اظهار کرد: برنامه‌های این هیأت از شاخه‌های مختلفی از زیرساختی گرفته تا آموزشی متنوع و گسترده شده است.

وی ادامه داد: برنامه‌های آموزشی در راستای افزایش دانش و آگاهی مربیان استان سمنان از دانش روز و آخرین تحولات در حوزه سوارکاری کشوری و جهانی اجرایی می‌شود.

رئیس هیأت سوارکاری استان سمنان با بیان اینکه توسعه میادین کورس ازجمله اقدامات زیربنایی است، تصریح کرد: برخی از شهرستان‌ها نیاز به ترمیم و بازسازی میادین کورس دارند و اعتباراتی در این راستا به آن‌ها تخصیص داده خواهد شد و تعدادی میدان کورس هم ایجاد می‌شود.

متولیان با تأکید بر اینکه با هماهنگی معاونت فنی فدراسیون سوارکاری میکروچیپ و گرفتن تست DNA از اسب‌ها در استان سمنان انجام می‌شود، اضافه کرد: این برنامه هم جزو سیاست‌های زیربنایی هیأت است تا ساماندهی اسب‌ها در استان صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه اسب‌ها در استان سمنان شناسنامه‌دار می‌شوند، تصریح کرد: شناسنامه‌دار کردن اسب‌ها در استان سمنان زیر نظر فدراسیون انجام می‌شود و این از برنامه‌های ما در هیأت سوارکاری استان است.

رئیس هیأت سوارکاری استان سمنان با بیان اینکه میکروچیپ و گرفتن تست DNA از اسب‌ها و در مجموع شناسنامه‌دار کردن آن‌ها هزینه‌بر است، اضافه کرد: این اقدام به‌صورت مرحله‌ای انجام خواهد شد.

متولیان با تأکید بر اینکه در هر مرحله از ۱۰۰ رأس اسب این آزمایش‌ها گرفته می‌شود، تصریح کرد: هدف اصلی، شناسایی اسب‌های مسابقه و توسعه بخش مسابقه‌ای سوارکاری در استان سمنان است.

وی با بیان اینکه نگاه ویژه‌ای هم به تقویت باشگاه‌ها در استان سمنان داریم، اظهار کرد: مجموعه‌های سوارکاری را بیش از گذشته در استان سمنان فعال خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار