دل پر غصه رییس خانه صنعت و معدن یزد

رییس خانه صنعت و معدن یزد با بیان این که واحدهای صنعتی کوچک از رکود خارج نشده‌اند گفت: تمام بار مالیاتی کشور بر دوش تولیدکنندگان افتاده است.
کد خبر: ۴۵۹۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲ 14 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ «سیدعلی اکبر کلانتر» در همایش روز ملی صنعت و معدن یزد با اشاره به اینکه نام‌گذاری روز صنعت و معدن در سال 60 انجام شده است، اظهار کرد: استان یزد دومین استان معدنی کشور است و ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای در این زمینه دارد.

وی افزود: یکی از گلایه‌هایی که در ارتباط با بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن در کشور و تجلیل از صنعت‌گران و معدن‌کاران برگزیده کشوری انجام می‌شود این است که استان یزد با وجودی که دومین استان معدنی کشور است هیچ برگزیده‌ای از معدن در کشور ندارد.

رییس خانه صنعت و معدن یزد گفت: این که ما فقط اشکالات را بیان کنیم بی‌انصافی است چرا که دولت تلاش‌های زیادی برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی کشور به‌کار بسته و گره‌های زیادی را از پیش روی صنعت‌گران و معدن‌کاران کشور برداشته است.

کلانتر در ادامه با بیان این که گلایه‌هایی که در زمینه اقتصاد بیان می‌شود سیاسی نیست، عنوان کرد: استان یزد تقریبا از همه مواهب طبیعی محروم است و هیچ جنگل و دشت سرسبز و آب فراوانی ندارد و تنها با سخت‌کوشی و پشتکار مردم این استان توانسته‌اند به پیشرفت دست پیدا کند.

وی تصریح کرد: یزد به عنوان استانی که تا چند سال پیش هفت و نیم درصد بیکاری داشته، الان با مشکل 12 درصد بیکاری روبه‌رو است و یکی از علل اصلی این بیکاری‌ها افزایش مهاجرت از استان‌های دیگر به یزد است.

کلانتر ادامه داد: صورتی که قرار است استان یزد اشتغال برای مردم دیگر استان‌ها ایجاد کند لازم است که بودجه و اعتبار استان یزد در زمینه صنعت و معدن هم افزایش پیدا کند.

رییس خانه صنعت و معدن یزد بیان کرد: در بخش کشاورزی استان یزد 27 هزار اشتغال دارد و در صنعت بالای 80 هزار نفر، اما در مقابل بخش کشاورزی 83 درصد کل آب استان را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: متاسفانه الان همه فشار مالیات به دوش صنعت‌گران به ویژه صنایع کوچک افتاده است و همین موضوع سبب شده که این صنایع با مشکلات بسیار زیادی روبه‌رو شوند به ویژه اینکه بسیاری از بخش‌ها از جمله پتروشیمی‌ها با معافیت مالیاتی روبه‌رو شده‌اند.

کلانتر گفت: مسئولان باید به هر صورتی که هست از بخش تولید و صنعت به صورت ویژه حمایت کرده و حتی اگر تولید زیانده هستند به دلیل اشتغالی که ایجاد کرده‌اند باید حمایت از آنها ادامه پیدا کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار