پیگیری اجرای ناقص قوانین دراردبیل

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای ناقص قوانین در این استان به جد پیگیری می شود.
کد خبر: ۴۶۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲ 11 June 2015
به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی افضلی فرد ظهر پنج شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه اردبیل گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته مواد قانونی احصا شده است که یا اجرا نشده و یا اجرای آن ناقص بوده و ضربه شدیدی به استان وارد ساخته است.

وی با بیان اینکه ۵۸ ماده مهم قانونی در برنامه توسعه در این استان عملی نشده است، افزود: علاوه بر این شش ماده قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، ۱۰ ماده قانون کلی سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی، شش ماده قانون هدفمند سازی یارانه و ۱۵ ماده قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی به اجرا در نیامده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: علاوه بر این هفت ماده قانون خدمات کشوری، سه ماده قانون عملیات بانکداری بدون ربا، مواد پنج و ۱۲ حمایت از موسسات و شرکت های دانش بنیان، ماده دو و سه رفع موانع تولید، ۳۱ ماده از قانون ارتقا سلامت اداری و مقابله با فساد اداری و ۹ ماده قانون توزیع عادلانه آب اجرا نشده است.

وی به سهم اندک اردبیل از صندوق توسعه ملی اشاره کرد و گفت: کماکان سهم این استان از صندوق توسعه ملی از تمام استان ها کمتر بوده و به عقیده بنده در این حوزه به استان اردبیل اجحاف شده است.

افضلی فرد در ادامه به تشریح گزارشات بازرسی از پروژه راه آهن اشاره کرد و افزود: بر اساس گزارش مورخه چهارم خرداد ماه سال جاری وزارت راه و شهرسازی با اجماع نظر اعضای هیئت فنی و تخصصی اعزامی قرار بر این شده است ایرادات فنی پروژه رفع شده و راه آهن در مسیر فعلی اجرا شود.

وی با بیان اینکه برخی همکاران بنده ایرادات فنی برای این پروژه قائل بودند، افزود: قرار شده است برای مشکلات فنی راهکار فنی ارائه شود و ساخت راه آهن تداوم یابد.

این نماینده مشکل اصلی راه آهن را عدم تخصیص مناسب اعتبارات دانست و تصریح کرد: بنده در تذکر شفاهی به رئیس جمهور در مجلس تاکید کردم که به مردم وعده هایی داده شده اما تحقق نیافته است و در حال حاضر از ۹ هزار میلیارد ریال لازم برای این پروژه فقط ۴۸۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

وی با تاکید به اینکه قرار شده است بخشی از اعتبار از طریق فاینانس چین تامین شود، اضافه کرد: انتظار می رود مطابق وعده داده شده اعتبار به موقع تخصیص یابد.

افضلی فرد درعین حال به نحوه توزیع اعتبارات عمرانی استان اشاره کرد و خواستار توجه فرمانداران به مصوبات شوراهای اداری شد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بخش هایی که بیشترین مراجعات مردم و درخواست های آن ها را شامل می شود مورد توجه باشد.

وی از جمله درخواست های مردمی را توجه به زیرساخت های شهرک های صنعتی، زیر ساخت های مسکن مهر، آب شرب روستاها، آب زراعی روستاها، سد معیشتی و کانال کشی برشمرد.

به گفته افضلی فرد پروژه های دیگر از جمله کلینیک تخصصی تامین اجتماعی نمین، توسعه بیمارستان نمین، گشایش ردیف اعتباری آبفای نمین، کمربندی نیر، ناحیه صنعتی نیر، طرح جامع منطقه گردشگری بولاغلار، آبرسانی اردبیل از یامچی، عمران شهری اردبیل و طرح های هادی باید به صورت ویژه مورد توجه باشد.

این مسئول اضافه کرد: ضروری است تکمیل سالن های ورزشی، تکمیل مدارس، بهسازی اردبیل- ثمرین، راه اترابطی سردابه – سرعین و اردی موسی – سرعین و استقرار شعبات در توزعی اعتبارات مورد توجه قرار گیرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار