شناسایی 67 هزار بی سواد در اردبیل

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل از شناسایی 67 هزار بی سواد در این استان خبر داد.
کد خبر: ۴۹۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲ 19 June 2015

 به گزارش ایرنا، دیوان اکبری فر به وجود برنامه های تشویقی برای سواد آموزی بی سوادان در سال جاری در استان اشاره کرد و افزود: این افراد در بازه سنی 10 تا 49 سال قرار دارند.

وی سرانه سواد آموزی هر فرد در استان را شش میلیون ریال ذکر کرد و گفت: اگر فرد بی سواد به طور مستقیم نسبت به سواد آموزی اقدام و در آزمون آموزش و پرورش پذیرفته شود کل این مبلغ به عنوان پاداش به وی اختصاص خواهد یافت.

وی همچنین با اشاره به کنترل سواد آموزان از طریق سامانه منسجم اظهار کرد: اگر فردی با بهره گیری از دوره های آموزشی و شرکت در کلاس ها با سواد شود 20 درصد از سرانه معادل یک میلیون و 200 هزار ریال به وی تعلق می گیرد.

وی همچنین در زمینه اجرای محدودیت هایی برای افراد بی سواد گفت: از سال آینده راهنمایی و رانندگی موظف است بی سوادان زیر 50 سال را برای دریافت و یا تمدید گواهینامه به کلاس های سواد آموزی معرفی کند.

اکبری فر بیان کرد: اتحادیه ها و شوراهای صنفی نیز مکلف شده اند اخذ و تمدید پروانه کسب را منوط به معرفی فرد به دوره های سواد آموزی کنند.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان اردیل همچنین از همکاری کمیته امداد استان در معرفی بی سوادان زیرپوشش خبر داد و گفت: تاکنون بیش از 800 نفر از افراد زیرپوشش این نهاد باسواد شده اند و تعداد افراد بی سوا زیرپوشش این دستگاه اجرایی بسیار اندک است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار