قابل توجه مدیران راه و شهرسازی
پیمانکار پول می خواهد! / مسیر تردد بیش از 4هزار نفر منتظر بودجه ای اندک! + تصاویر
بخشدار سرفاریاب در خصوص دلیل نیمه کاره رها شدن پروژه گفت : پیمانکار پروژه ، عدم وصول مطالبات خویش از اداره راه و شهرسازی را باعث این تعطیلی اعلام کرد و گفته در صورتیکه از طرف اداره کل راه و شهرسازی مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان تخصیص داده شود کار را تکمیل خواهم کرد.
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، یکی از مهمترین مشکلات در استان کهگیلویه و بویراحمد مربوط به حوزه ی راه هاست به گونه ای که در مناطق برخوردارتر ، نبود راه های استاندارد باعث عدم توسعه می شود و در مناطق محروم تر کیفیت بسیار پایین راه ها عملا خدمات رسانی به روستا ها را محدود و البته با صرف هزینه های بالا همراه کرده است.
در بخش سرفاریاب شهرستان چرام جاده اتصال منطقه بسیار محروم پشته زیلایی به مرکز بخش یک جاده روستایی پر پیچ و خم و دارای کمترین استاندارهای یک جاده پر تردد است.
این جاده محل عبور و مرور بیش از 4 هزار نفر از ساکنین این مناطق است که متاسفانه از کیفیت خوبی برخوردار نیست. سال گذشته با پیگیری های مستمر بخشدار و همکاری مسئولین ، بهسازی و آسفالت بخشی از این جاده در دستور کار قرار گرفت که پس از مدتی ، کار بر روی این پروژه متوقف شد! توقف این پروژه با توجه به نزدیکی فصل بارش ، باعث شد جزئیات توقف این پروژه را از بخشدار سرفاریاب پیگیری نماییم.
غلام حسین آتش سودا در گفت و گو با تابناک بیان کرد : یکی از محورهای پرتردد در بخش سرفاریاب محور ارتباطی دهستان پشته زیلایی است و با پیگیریهای مستمری که ما داشتیم بلاخره به همت استاندار محترم ، مدیرکل محترم راه و شهرسازی استان و شهرستان سال گذشته مقدار شش کیلومتر از محور مذکور جهت روکش نمودن به پیمانکار واگذار گردید که ۳ کیلومتر آن کامل روکش گردید ، ۲ کیلومتر آن بصورت یک لاینه روکش شد و یککیلومتر دیگرش فقط قیرپاشی شد و توسط پیمانکار نیمه کاره رها شد و علیرغم پیگیریهای زیادی که تا الان داشتیم موفق به برگردوندن پیمانکار برای تکمیل پروژه نشدیم .
آتش سودا در خصوص دلیل نیمه کاره رها شدن پروژه توسط پیمانکار گفت : وی عدم وصول مطالبات خویش از اداره راه و شهرسازی را باعث این تعطیلی اعلام کرد و گفت در صورتیکه از طرف اداره کل راه و شهرسازی مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان تخصیص داده شود کار را تکمیل خواهم کرد .
بخشدار سرفاریاب از مدیرکل راه و شهرسازی خواست تا باتوجه به اینکه از سال گذشته تاکنون شاهد تصادفات زیادی در این محور بوده ایم هرچه سریعتر نسبت برگرداندن پیمانکار و تکمیل پروژه فوق اقدام نماید تا خدای نکرده شاهد پیامدهای دلخراشی نباشیم و جمعیت ۴۰۰۰ نفری که از این محور تردد می کنند شاهد روکش کامل این جاده باشند.
غلام حسن آتش سودا همچنین به پل ارتباطی این محور در حدفاصل دو روستای تیرآبگون و دره لیر اشاره کرد و افزود : این پل سال ۸۵ احداث شده و علیرغم اینکه پل قبلی کلی ریزش کرده و زیر آن خالی شده و بسیار باریک و خطرناک هست اما باوجود پیگیری های فراوان تاکنون مسئولین مربوطه جهت آسفالت این پل که بطول تقریبی ۵۰ متر و عرض ۶ متر می باشد اقدامی ننموده اند که امیدواریم قبل از شروع بارندگیها و ریزش کامل پل قبلی هرچه زودتر این پل آسفالت شده و ضمن حذف این نقطه حادثه خیز شاهد به بهره برداری رسیدن پل جدید که بسیار ایمن تر هست باشیم .