امام جمعه سمنان:

چهره منحوس ترامپ بیش از گذشته هویدا شد/ جمله «آمریکا قابل اعتماد نیست» رهبری جهانی شده است

به گزارش تابناک سمنان، امام جمعه سمنان گفت: چهره منحوس ترامپ امروز بیش از گذشته هویدا و جمله «آمریکا قابل اعتماد نیست» رهبری جهانی شده است.
کد خبر: ۵۰۷۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶ 13 October 2017

به گزارش تابناک سمنان، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی ظهر امروز در جمع نمازگزاران سمنانی، با اشاره به موضع اخیر ترامپ علیه ایران بیان کرد: نتیجه این موضع‌گیری‌ها و بی‌عقلی‌های ترامپ، انسجام ملی ما بود و این سخنان به وحدت مردم ختم و چهره منحوس ترامپ بیش از گذشته هویدا شد.

وی با انتقاد از نوع انتخاب مردم آمریکا در گزینش ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهوری بیان کرد: در تاریخ آمریکا هیچ رئیس‌جمهوری به بی‌شعوری، بی‌ادبی و حماقت ترامپ نبوده است و من تعجب می‌کنم مردم آمریکا چگونه به کسی که نه ظاهر مناسبی دارد و نه عقل درستی رأی دادند.

امام جمعه سمنان ادامه داد: ترامپ بی‌عقل با سخنان کذایی که بر زبان آورد، بصیرت ملت ایران را بالا برد و سخن مقام معظم رهبری که فرمودند «آمریکا قابل اعتماد نیست»، جهانی شد.

شاهچراغی با بیان اینکه آمریکا شیطان بزرگ است، به اهانت وی به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: این حرکات زشت ترامپ موجب وحدت شد و مردم امروز ید واحده هستند و در پاسخ او گفتند «سپاه انقلاب اسلامی در دل مردم جای دارد».

شاهچراغی بیان کرد: شما هم داعش‌پرور هستید و و این توطئه‌ها بر سر خود شما فرود خواهد آمد.

وی با اشاره به ایام شهادت امام سجاد (ع) بیان کرد: دوران امامت امام سجاد (ع) با اسارت شروع و به شهادت ختم شد و مشکل امام سجاد (ع) تنها اسارت نبود، بلکه دوران این بزرگوار با خفقان همراه بود و در شرایط سختی، امامت و ولایت را بر دوش کشید.

خطیب نماز جمعه سمنان با بیان اینکه امام سجاد (ع) که این ایام متعلق به وی است، از همه درخواست تقوا دارد، ادامه داد: تقوا روسفیدی است و چون همه با خداوند متعال در قیامت دیدار می‌کنند، باید تقوا را در رأس کار قرار دهند تا روسیاه و شرمنده نباشند.

وی با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای خدایی و مردمی بیان کرد: تقوای مردمی یعنی اینکه دیگران از دست و زبان ما در امان باشند و کسی که با این دو ابزار برای مردم ایجاد مزاحمت کند، مردم‌آزار و از تقوا دور است.

شاهچراغی ضمن معرفی کتاب «خورشید مغرب» که در وصف امام عصر (عج) نگاشته شده است، بیان کرد: ما نسبت به امام زمان (عج) سه تکلیف داریم؛ تکلیف اول، شناخت این بزرگوار و وظیفه دوم، مودت و عشق به ایشان و حق سوم مطیع بودن و تبعیت از خواسته‌هایشان است.

وی تصریح کرد: برای اشرافیت از خواسته‌ها و توقعات امام عصر (عج) باید به مرجع دینی که همان ولی‌فقیه است، اقتدا کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار