آغاز کوچ 11 هزار و 200 خانوار لرستانی به مناطق گرمسیری

مدیرکل امور عشایر لرستان از کوچ 11 هزار و 200 خانوار لرستانی از ابتدای فصل پاییز به مناطق گرمسیر خبر داد.
کد خبر: ۵۰۸۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶ 14 October 2017
حاجی مراد بیرانوند مدیرکل امور عشایر لرستان، بیان کرد: لرستان دارای ۱۴ هزار خانوار عشایری است که از این بین ۱۱ هزار و ۲۰۰ خانوار در ۶ ماهه دوم سال از مناطق مختلف به جنوب لرستان و استان‌های خوزستان و ایلام کوچ می‌کنند.

وی افزود: کوچه پاییزه عشایر لرستان ۱۵ الی ۲۶ شهریورماه شروع شده و تا ۱۵ آبان به پایان می‌رسد.

مدیرکل امور عشایر لرستان خاطرنشان کرد: به منظور سهولت در کوچ عشایر لرستانی امکاناتی از قبیل تانکرهای آب‌رسانی، تأمین علوفه کافی و تأمین سوخت در نظر گرفته شده است.

این مسئول اظهار کرد: برای امنیت عشایر با نیروی انتظامی هماهنگی‌هایی به عمل آمده و با شبکه دامپزشکی استان نیز در جهت کمک‌رسانی به این قشر هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد نیاز مردم از طریق تولیدات عشایر تأمین می‌شود، افزود: طبق آمارها عشایر لرستان دارای یک‌میلیون و پانصد هزار واحد دامی بوده و شاهد تولید سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۲۹ هزار تن شیر، 17 تن عسل، ۱۸ تن روغن  حیوانی و یک هزار تن پشم توسط این قشر هستیم.

مدیرکل امور عشایر لرستان عنوان کرد: امیدواریم که امسال نیز بتوانیم از تمام ظرفیت خود در جهت حمایت از عشایر لرستانی استفاده کرده و شاهد افزایش میزان تولیدات این قشر در حوزه‌های مختلف نسبت به مدت مشابه سال گذشته باشیم.

بیرانوند بیان کرد: به هر حال عشایر لرستانی نقش مهمی در اقتصاد استان داشته و با حمایت‌های صورت گرفته به دنبال پررنگ تر کردن جایگاه آنها در حوزه‌های مختلف به خصوص در بحث اقتصادی هستیم.




فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار