افشای روابط تجاری وزیر تجارت آمریکا با نزدیکان پوتین

ویلبر راس وزیر تجارت آمریکا با یک شرکت حمل و نقل دریایی که یک ثروتمند روس تحریم شده توسط آمریکا و داماد ولادیمیر پوتین در آن سهام دارند، روابط تجاری خود را حفظ کرده است.
کد خبر: ۵۲۰۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹ 06 November 2017
به گزارش تابناک : طبق اسناد جدیدی که در رابطه با بهشتهای مالیاتی فاش شده است، ویلبر راس وزیر تجارت آمریکا با یک شرکت حمل و نقل دریایی که یک ثروتمند روس تحریم شده توسط آمریکا و داماد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در آن سهام دارند، روابط تجاری خود را حفظ کرده است.
 این یکی از مهمترین افشاگری تحقیقات جدیدی است که کنسرسیوم بین المللی روزنامه نگاران تحقیقی با همکاری برخی رسانه های دیگر از جمله روزنامه های نیویورک تایمز آمریکا، لوموند فرانسه و گاردین انگلیس تحت عنوان "پارادایز پیپرز" صورت گرفته است.
ویلبر راس وزیر تجارت دولت دونالد ترامپ زمانی که فوریه گذشته فعالیت خود را در دولت آمریکا آغاز کرد مشارکت شخصی خود را با شرکت ناویگیتور هولدینگز کاهش داد اما هنوز هم از طریق برخی موجودیتهای سوری بخشی از سهام خود را در این شرکت حفظ کرده است.
 یکی از اصلی ترین شرکای ناویگیتور هولدینگز شرکت روسی سیبور ( تولید کننده گاز و فرآورده های پتروشیمی) است که به نوشته روزنامه فرانسوی لوموند در سال گذشته میلادی حدود بیست و سه میلیون دلار به گردش مالی ناویگیتور هولدینگز کمک کرد.
از جمله شرکای شرکت روسی سیبور گنادی تیموشنکو است که از ثروتمندان بزرگ روسیه و از نزدیکان ولادیمیر پوتین محسوب می شود. یکی دیگر از شرکای اصلی این شرکت کریل شارمالوف است که با جوانترین دختر ولادیمیر پوتین ازدواج کرده است. وزارت خزانه داری آمریکا پس از اقدام روسیه الحاق کریمه به خاک خود برخی مقامات و شخصیتهای روس را تحریم کرد که تیموشنکو یکی از آنها است.
 کنسرسیوم بین المللی روزنامه نگاران تحقیقی و حدود یکصد رسانه بین المللی دیگر آوریل سال گذشته نیز در یک افشاگری عظیم و بی سابقه، به انتشار اطلاعات مربوط به دارایی های پنهان شخصیت های سیاسی، چهره های ورزشی، ثروتمندان و حتی سازمانهای جنایی در بهشت های مالیاتی اقدام کردند. اوراق پانامایی شامل اسناد و مدارکی بود که نشان می داد چگونه شرکت پانامایی موساک فونسکا شرکت های فرامرزی صوری در سراسر جهان ایجاد می کند تا در برخی موارد از آنها برای تسهیل فرار و تقلب مالیاتی یا فعالیت های تجاری غیرقانونی استفاده شود. 





منبع : نیویورک تایمز 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار