دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر اردبیل:

سالانه آمار معتادان در اردبیل رو به افزایش است

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: بررسی ها نشان می دهد آمار معتادان در این استان سالانه رو به افزایش است.
کد خبر: ۵۲۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۴ 24 June 2015

به گزارش مهر، صادق سروری در بازدید از نمایشگاه مبارزه با مواد مخدر اردبیل تصریح کرد: نه تنها آمار معتادان مرد بلکه آمار معتادان زن نیز مطابق با افزایش آمارها در سطح کشور در استان رو به افزایش است.

وی افزود: معضل اساسی، کاهش سن اعتیاد است که ضرورت مراقبت و توجه خانواده ها را می طلبد و باید گفت در خصوص اعتیاد هیچ خانواده ای ایمن نیست و این بلای خانمان سوز هر خانواده ای را تهدید می کند.

این مسئول گرایش به مصرف مواد صنعتی را دیگر معضل روبه رشد اعتیاد دانست و گفت: در خود استان نیز گرایش به مصرف مواد صنعتی اعتیاد آور به دلیل حمل و تولید آسان افزایش پیدا کرده است.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان تاکید کرد: با این وجود در میزان گرایش به اعتیاد وضعیت استان اردبیل نرمال تر از سایر استان ها است و تاکید ما بر این است که حتی یک معتاد نیز زیاد بوده و باید برای بهبودی و درمان وی تلاش شود.

سروری با بیان اینکه سه درصد از جمعیت استان درگیر معضل اعتیاد است، هدف از برگزاری نمایشگاه های متعدد را آشنایی و اطلاع رسانی به عموم مردم دانست و گفت: باید کاری کنیم تا زیانی به ۹۷ درصد باقی مانده که سالم هستند وارد نشود.

وی معتقد است آسان ترین راه برای مقابله با اعتیاد پیشگیری است و شورای مبارزه در نظر دارد با جلب مشارکت مردم و  اجتماعی کردن مبارزه نسبت به توسعه برنامه های پیشگیری اقدام کند.

به گفته دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان در نمایشگاه مبارزه با مواد مخدر تمامی دستگاه های عضو این شورا آخرین دستاوردها و مطالعات خود را در ۱۳ غرفه در محل نگارخانه خطایی تا پایان هفته مبارزه با مواد مخدر در معرض نمایش گذارده اند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار