فرماندار اردکان:نظام آموزشی کشور واقعاً ناکارآمد است

فرماندار اردکان در جلسه شورای منطقه ای آموزش و پرورش گفت: باید شجاعت داشته باشیم و بپذیریم که نظام آموزشی ما واقعاً ناکارآمد است و باید در جهت اصلاح آن گام برداریم.
کد خبر: ۵۳۳۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴ 03 December 2017
به گزارش «تابناک یزد»هادی مقیمی  در دویست و بیست و دومین جلسه شورای منطقه‌ای آموزش‌وپرورش اردکان ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت ابراز امیدواری کرد که شاهد تأثیرگذاری هرچه بیشتر گفتار و اخلاق پیامبر گرامی اسلام در همه سطوح جامعه باشیم.

وی با اشاره به گسترش استفاده از فضای مجازی توسط دانش‌آموزان گفت: این موضوع باعث شده است که آن‌ها از هویت ایرانی و اسلامی خود فاصله بگیرند. یکی از اقداماتی که می‌توان در راستای آشنایی دانش‌آموزان با تاریخ و تمدن شهر و کشور انجام داد برنامه‌ریزی برای گردشگری دانش‌آموزان از بافت تاریخی شهر و آشنایی با میراث فرهنگی است که در این زمینه اردکان می‌تواند الگویی برای سایر شهرها باشد.

فرماندار اردکان اظهار داشت: دانش‌آموزان ما با مشاهده فرهنگ گذشته به خودباوری می‌رسند. الآن این خودباوری را نداریم و به همین دلیل دانش‌آموزان ما دچار بی‌هویتی می‌شوند و به فضای مجازی پناه می‌برند. با برخورد کردن و جمع‌آوری موبایل به‌جایی نمی‌رسیم بلکه ما باید از راه‌های فرهنگی جامعه را تربیت کنیم.

وی گفت: باید برنامه گردش‌های علمی و اردوهای گردشگری و فرهنگی در دستور کار آموزش‌وپرورش قرار گیرد زیرا بسیاری از یادگیری‌ها حضوری است. آموزش‌های اخلاقی وزندگی باید از مدارس شروع شود. دانش‌آموز مابعد از فارغ‌التحصیل شدن باوجود حجم عظیمی از محفوظات که در ذهن خود دارد چیزی از مهارت‌های زندگی بلد نیست.

مقیمی افزود: طبق فرمایش حضرت علی (علیه‌السلام) هرکس عیب مرا به من هدیه کند به من لطف بزرگی کرده است باید شجاعت داشته باشیم و بپذیریم که نظام آموزشی ما واقعاً ناکارآمد است و باید در جهت اصلاح آن گام برداریم. جامعه ما دچار ناامنی روانی شده است.

در این جلسه در خصوص برگزاری همایش مهارت‌های تدریس و اعزام دانش‌آموزان دختر به اردوی راهیان نور بحث و تصمیم‌گیری شد. همچنین از سعید برزگر یکی از دبیران شهرستان اردکان که درزمینهٔ تألیف کتب آموزشی فعالیت دارد با اهداء لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار