محموله اجزا حرام و فاسد دامي در ابركوه منهدم شد

ريیس شبکه دامپزشکی شهرستان ابرکوه از کشف و ضبط 500 کیلو‌گرم اجزاء حرام و آلایشات خوراکی فاسد دام توسط پست قرنطینه‌ی دامپزشکی اين شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۵۴۰۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳ 19 December 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛  دکتر «علی فاتحی نیا» با اعلام این خبر گفت: در بازرسی‌های صورت گرفته از محموله عبوری از محور مواصلاتی یزد به فارس در محل پست قرنطینه دامپزشکی ابرکوه و با همکاری نیروی انتظامی شهرستان مقدار 500 کیلو گرم اجزاء حرام و آلایشات خوراکی فاسد کشف و ضبط و با دستور قضایی معدوم شد.

وي اظهار كرد: هدف از ايجاد پست‌های قرنطینه در مبادی استان‌ها، جلوگیری از نفوذ عوامل بیماری زا و انتشار آن در بین جامعه‌ی انسانی و دامی و پیشگیری از صرف هزینه‌های درماني است.

این مسئول در مورد ضرورت ایجاد پست‌های قرنطینه‌اي، افزود: نیاز به تبادل و تجارت محصولات دامی در بازار‌های داخلی ایجاب می‌کند تا با بررسی این محموله‌ها از نظر رعایت استاندارهای بهداشتی و مورد قبول سازمان‌های بین‌المللی در پرورش دام و طیور از رخنه بیماری توسط دام و فراورده‌های خام دامی در میان جوامع انسانی و جمعیت های دامی پیشگیری كنيم.

فاتحی‌نیا در پایان خاطرنشان کرد: هرگونه نقل و انتقال و عرضه‌ي اجزاء حرام یا فراورده های خام دامی فاسد از نظر قانونی جرم محسوب مي‌شود و از طریق مراجع قضایی قابل پیگیری است لذا از همشهریان خواهشمندیم در صورت مشاهده‌ی هرگونه موارد تخلف، آن را به نزدیک‌ترین پست یا شبکه دامپزشکی اطلاع دهند تا از طریق قانونی مورد پیگیری قرار گیرد.
 
 
ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار