پیشرفت ۹۷ درصدی راه‌آهن رشت – قزوین در زیرسازی / کنارگذرهای پره سر و لنگرود تا پایان سال افتتاح می‌شوند

کد خبر: ۵۴۱۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷ 20 December 2017
تابناک / مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: پروژه راه‌آهن رشت – قزوین در بخش زیرسازی تا ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با همین شتاب وعده آقای نوبخت درباره این پروژه محقق خواهد شد.

علی خاوری صبح امروز در گفتگو با خبرنگار ۸دی در رشت درباره آخرین وضعیت راه‌آهن رشت-قزوین اظهار داشت: پیشرفت این پروژه خوب است و از ۱۶۴ کیلومتر هم‌اکنون ۱۴۸ کیلومتر ریل‌گذاری شده است و هم‌اکنون تا جایی که امکان دارد ریل‌گذاری ادامه پیدا می‌کند و فقط سه گره بود که حل شده است و امیدواریم با همین شتابی که انجام می‌شود امیدواریم وعده آقای نوبخت محقق شود.

وی درباره میزان پیشرفت فیزیکی پروژه نیز افزود: پروژه راه‌آهن رشت – قزوین در بخش زیرسازی تا ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امسال ۳۵۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافته است.

مدیر کل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه علی‌رغم مطالبات قابل توجه پیمانکار پروژه شلمان – املش، این پروژه همچنان در حال انجام است گفت: این پروژه ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی و ریالی دارد اما مشکل مصالح در شهرستان وجود دارد.

وی ادامه داد: شهرستان املش به لحاظ آسفالت راه روستایی از دیگر شهرستان‌ها تا ۴ درصد عقب است اما با توجه به مشکلات ایجاد شده در برداشت مصالح این عقب‌ماندگی بیشتر خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: ما امسال ۳۰ کیلومتر تعهد آسفالت داریم که ۱۴ کیلومتر انجام شده است و برای مابقی هم اعلام آمادگی کردیم که به شرط تأمین مصالح انجام خواهد شد.

خاوری با بیان اینکه از شهرداران خواستیم که به قوانین توجه کنند ادامه داد: متأسفانه در سال ۹۵ بالای ۹۹ درصد پروانه‌های صادره توسط شهرداری برخلاف قوانین صادر شده است که در همین خصوص به مرجع قضایی و تخلفات اداری این موضوع را اعلام کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه سهم قیر رایگان امسال گیلان ۱۸ هزار و ۵۰ تن بوده است اظهار کرد: این قیر سهم شهرداری‌ها، راه روستایی و بنیاد مسکن بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: در آسفالت راه روستایی برای امسال سقف ۳۵۰ کیلومتر را برای استان تعیین کردیم که تا الآن ۲۷۵ کیلومتر را انجام داده‌ایم و امیدواریم با توجه وضعیت جوی بتوانیم مابقی را هم به اتمام برسانیم.

خاوری درباره کنارگذر لنگرود نیز اظهار کرد: یک لاین کنار گذار هم‌اکنون زیر بار است و لاین دوم دارای پیشرفت ۸۰ درصدی است و امیدواریم تا قبل از سال این پروژه به بهره‌برداری برسد.

وی درباره کنارگذر پره سر رضوانشهر نیز افزود: این پروژه نیز تا دهه فجر تقدیم مردم شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان درباره اعتبارات استان نیز گفت: اعتبارات ابلاغی امسال برای گیلان به‌جز اعتبارات ملی نزدیک ۲۰۰ میلیارد تومان است.

خاوری درباره مسکن مهر استان نیز گفت: در گیلان از ۵۱۳۷۰ واحد مسکن مهر تنها ۵۱۰۰ واحد باقی مانده است که ۳۵۰۰ واحد آن تعاونی است و ۱۶۰۰ واحد سه‌جانبه است و امیدواریم تا سال مالی امسال یعنی تیرماه ۹۷ پرونده مسکن مهر گیلان را ببندیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار