۳.۴ درصد تولید ناخالص داخلی کشور مربوط به کرمان است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: کرمان ۳.۴ درصد تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۵۴۳۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸ 26 December 2017

مهدی حسینی نژاد دوشنبه شب در جلسه همیاران آب استان کرمان اظهار کرد: در رویکرد استان کرمان به وضعیت آب باید نگاه ویژه ای به صنعت، معدن و تجارت شود.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان ۳.۴ درصد تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده است، گفت: ۳۹.۷ درصد آن در حوزه صنعت و معدن است که قرار است این درصد به ۴۸ درصد افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه در استان کرمان در دولت تدبیر و امید طرح هایی در حوزه کشاورزی و صنعت در حال اجرا است، افزود: در استان کرمان ذخایر معادنی به ۵.۷ میلیارد تن رسیده است که این آمار به ۲۳ درصد رشد پیدا کرده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان تصریح کرد: در معادن استان خام فروشی نداریم و این در حالی است که در کرمان هم اکنون در تکمیل زنجیره ارزش افزوده فولاد و مس اتفاقات خوبی افتاده است به گونه ای که در تولید کنسالتره و گندله رتبه اول در کشور را داریم.

حسینی نژاد با بیان اینکه ۳۶ هزار میلیارد تومان طرح در حوزه صنعت و معدن استان کرمان در حال است، اظهار کرد: اگر زیر ساخت ها فراهم شود، استان با رشد و توسعه خوبی روبرو خواهد شد و این در حالی است که استان به ۱۴۱ میلیون متر مکعب آب و شش هزار و ۴۰۰ مگا وات برق نیاز دارد که باید در برنامه ششم توسعه لحاظ شود.

وی یاداور شد: در حوزه صنعت و معدن در راستای ارتقای ارزش افروده آب و رسیدن به رشد ۱۱ درصدی به ۲۳۸ میلیون متر مکعب آب نیاز داریم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار