مشکل دریافت تسهیلات بانکی عمده

استاندار اردبیل گفت:‌ بررسی ها نشان می دهد دریافت تسهیلات بانکی عمده مشکل واحدهای تولیدی استان است.
کد خبر: ۵۴۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰ 29 June 2015

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از استانداری اردبیل مجید خدابخش در بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی اردبیل تصریح کرد: ضروری است بانک‌های عامل در اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی استان تسریع ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه به طور مداوم مشکلات کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی استان بررسی می شود، اضافه کرد: مشکلات اغلب واحدهای تولیدی در رابطه با دریافت تسهیلات از بانک‌های عامل است و واحدهایی که بازار فروش مناسب دارند، در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرند.

استاندار اردبیل معتقد است عمدتا دو راه شامل دریافت اعتبارات از صندوق توسعه ملی و دریافت تسهیلات با سود کم برای برطرف کردن مشکلات مالی واحدهای تولیدی وجود دارد.

وی با تاکید به اینکه دولت در برخی مواقع بخشی از سود بانکی را پرداخت کرده و با این کار به واحدهای تولیدی مشوق می‌دهد، تصریح کرد: استان اردبیل و سایر استان‌ها از صندوق توسعه ملی سهم خاص و معینی ندارند و هر استانی که بتواند پروژه‌های مهمی برای خود تعریف کند، می‌تواند از ظرفیت این صندوق استفاده کند.

خدابخش افزود:‌ دولت طرحی را بررسی می‌کند که اگر به تصویب نهایی برسد تمامی کارخانه ها و واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی از پرداخت مالیات معاف می‌شوند و این طرح یک گام موثر در راستای حمایت از سرمایه‌گذاری است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار