بخش ویژه کودک در کتابخانه‌های اردبیل راه‌ندازی شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: با هدف جلب و جذب کودکان به حوزه کتابخوانی بخش مجزا و ویژه کودک در کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل راه‌ندازی شد.
کد خبر: ۵۴۷۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲ 03 January 2018

به گزارش تابناک اردبیل، رباب عزیزخانی در بازدید از کتابخانه‌های اردبیل اظهار داشت: کتاب‌های ویژه کودکان و نوجوانان در نمودار پرطرفدارترین کتاب‌های به امانت رفته آذرماه در کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل بوده است و این گونه کتاب‌ها بیشترین طرفدار را داشته‌اند.

وی با بیان اینکه در این نمودار، بیشترین تعداد امانت به کتاب‌های «تعطیلات زورکی»، «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» و «آشناییبا قرآن کریم برای نوجوانان» تعلق دارد، گفت: در مجموع، 10 کتاب پرامانت در کتابخانه‌های عمومی استان در طی آذر‌ماه، مربوط به کتاب‌های حوزه کودک و نوجوان هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل کودکان را مهمترین گروه هدف در برنامه‌های فرهنگی دانست و افزود: اگر کودکان را با لذت کتابخوانی آشنا کنیم، به یقین شاهد نسلی آگاه و فرهیخته خواهیم بود که در این زمینه باید تلاش کنیم.

عزیزخانی برگزاری نشست‌های قصه‌خوانی، جمع‌خوانی، کتاب‌خوان، نقاشی، کاردستی و روزنامه دیواری را از جمله برنامه‌های فرهنگی ویژه کودکان در کتابخانه‌های عمومی استان دانست و تصریح کرد: در اکثر کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، بخش مجزای کودک احداث و تجهیز شده و آماده میزبانی از کودکان و والدین آن‌ها است.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار مدارس در سوق دادن کودکان و نوجوانان به سمت کتابخوانی بیان کرد: مربیان مهدهای کودک و دبیران مدارس می‌توانند با برگزاری برنامه‌های کتاب محور، کودکان و نوجوانان را با اهمیت و فواید کتابخوانی آشنا کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با اظهار امیدواری نسبت به افزایش میزان امانت در بین کتاب‌های حوزه بزرگسالان، اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی و کتابخانه‌ای متعددی در سطح کتابخانه‌های عمومی با هدف ارتقای سطح مطالعه در جامعه انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار