اجرای طرح نماز یاوران کوچک در استان

مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل گفت: طرح نماز یاوران کوچک با هدف آشنا سازی کودکان با فرهنگ اقامه نماز و مربیان مهد کودک برای ایجاد فضای مناسب تربیتی ویژه کودکان در این استان اجرا می شود.
کد خبر: ۵۴۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۸ 29 June 2015
به گزارش ایرنا، الله شکر عبدی در نشستی با مدیرکل بهزیستی اردبیل با اشاره به این که والدین کودکان نیز در برنامه مخاطب قرار می گیرند افزود: دوره های آموزشی نماز شناسی و شیوه های دعوت به نماز برای مربیان مهدکودک ها با هدف اجرای طرح های تربیتی در مهدکودک ها برای ترویج فرهنگ نماز برگزار خواهد شد.
او از مدیران و مربیان مهدکودک ها خواست در محیط سازی مهدکودک ها و مراکز تربیتی ترویج فرهنگ اقامه نماز را فراهم کنند.
وی گفت: ایجاد نمازخانه های پاک و رغبت انگیز در مهد کودک ها و اجرای بخشی از برنامه های آموزشی کودک در زمینه نماز در مساجد از دیگر برنامه های این طرح برای مهدکودک ها است.
مدیر ستاد اقامه نماز استان با اشاره به این که انتخاب سرود در برنامه های مناسبتی و فرهنگی هنری مرتبط با نماز یک مشوق برای کودکان است اظهار کرد: اجرای اذان زنده هنگام وقت نماز همراه با شیوه های متنوع برای هدایت کودکان به اقامه نماز از دیگر برنامه های آموزشی در این طرح است.
به گزارش روابط عمومی کانون های مساجد اردبیل ، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل هم گفت: رفتار مربیان به عنوان الگویی برای متربیان است که این الگوپذیری موجب شده تا وظیفه آنها در قبال متربیان سنگین تر باشد.
رویا احمدیان افزود: سنگر تعلیم و تربیت بسیار حساس است و کسانی که وارد این عرصه شده اند تلاش کنند تا ادامه دهنده راه شهدا باشیم تا رستگاری را همانند آنها به نسل آینده منتقل کنیم.
او اظهار کرد: مربیان مهد کودک مراقب رفتار و حرکات خود باشند زیرا به عنوان مربیان مهد و الگوی آینده سازان مسوولیت خطیری دارید.
احمدیان با بیان این که دوره یاوران نماز بهترین طرح تربیتی به صورت متوالی برای آموزش فرهنگ اقامه نماز در مهد کودک های برای مدیران و مربیان مهدکودک ها برگزار می شود
گفت: کودکانی که در مهدکودک ها حضور دارند در دوران حساس شکل گیری شخصیت قرار دارند و باید مربیان مراقب باشند رفتار خود را به عنوان الگوی مناسب متربیان معرفی کنند.
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به این که اسلام نه دین افراط و نه دین تفریط بلکه دین چند بعدی است افزود: نه صرف قرآن در مهدکودک ها آموزش خواهیم داد نه بازی و تفریح بلکه فرهنگ قرآنی را همراه با بازی در مهدکودک ها به نسل آینده آموزش خواهیم داد زیرا تربیت فرزندان سالم و صالح برای آینده کشور وظیفه بهزیستی است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار