معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

شهدا همواره پیوند دهنده الفت هستند

وی یاد و نام شهدا را آرامش بخش دانست و یادآور شد: اگر امروز در جامعه از بروز برخی از آسیب ها و عوارض اجتماعی دغدغه داریم، یاد شهدا به ما کمک می کند تا بر فراز و نشیب ها فائق آییم.
کد خبر: ۵۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹ 18 February 2015
به گزارش خبرنگار ایرنا ، 'سید ضیاء هاشمی' شامگاه سه شنبه در کنگره شهدای دانشجو استان گیلان در رشت، با بیان این مطلب افزود: کنگره کشوری شهدای دانشجو نیز 16 آذر سال آینده در تهران برگزار خواهد شد. 

وی پیام شهدا را همواره حفظ وحدت ، همدلی و اقتدار و انسجام در کشور خواند و ادامه داد: مراجعه به وصیت نامه ها شهدا نیز گواه این مطلب است که آنان ما را به حفظ وحدت و انسجام در کشور دعوت می کنند.

معاون وزیر علوم شهدا را سرمایه های اجتماعی در کشور دانست و اظهار داشت: وجود شهدا انسجام بخش و همبستگی آور است.

وی بیان کرد: دانشجویان شهید، اساتید و کارگران شهید، اقلیت های دینی از شمال، جنوب و غرب کشور و اهل سنت در جریان دفاع از عزت و کرامت ملت ایران تلاش کردند.

هاشمی با بیان این که وجود شهدا برای ما در جامعه همواره پیوند دهنده الفت است، تصریح کرد: همه ما بایستی سیره و سلوک شهدا را بشناسیم و در راستای آن قدم برداریم.

وی یاد و نام شهدا را آرامش بخش دانست و یادآور شد: اگر امروز در جامعه از بروز برخی از آسیب ها و عوارض اجتماعی دغدغه داریم، یاد شهدا به ما کمک می کند تا بر فراز و نشیب ها فائق آییم.

هاشمی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی از جمله شهدای دانشجو بیان کرد: شهدای دانشگاهی بین عقاید دینی و مسولیت های علمی خود هماهنگی داشتند و پیوند و تعادل منطقی بین دینداری ایجاد کردند.

وی با بیان این که امروز فرهنگ شهادت برای ما الگو و راهنماست، خاطرنشان کرد: فرهنگ شهادت نه تنها در حوزه دفاعی بلکه در بخش های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی الگو است.

حجت الاسلام و المسلمین ' شهاب مرادی' یکی از کارشناسان مذهبی نیز در کنگره شهدای دانشجوی استان گیلان با اشاره به جایگاه رفیع شهدا گفت: سراسر زندگی شهیدان برای ما درس است که بایستی از آن الگو بگیریم.

وی با بیان این که شهدا برای دفاع از کشور و حفظ امنیت جانشان را فدا کردند، افزود: گریه برای شهید و توسل به شهدا، ریشه های عمیق در فرهنگ ما دارد.

وی اظهار کرد: همه مومنان در روز قیامت حساب و کتاب دارند اما شهدا کسانی هستند که حساب و کتابی ندارند.

این کارشناس مذهبی محبت اهل بیت را مهم دانست و خاطر نشان کرد: محبت اهل بیت ملاک اصلی رزمندگان و شهدا بود.

زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای دانشجو ، ارایه الگوهای رفتاری برای دانشجویان بر اساس سبک زندگی شهدای دانشجو و ترویج فرهنگ فداکاری و ایثار از اهداف برگزاری این کنگره عنوان شد. 

استان گیلان 97 شهید دانشجو دارد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار