مجرمان برخی نقاط پایتخت، «خانه امن» دارند

عضو شورای شهر تهران با انتقاد از به وجود آمدن «خانه‌های امن» برای مجرمان برخی از مناطق پایتخت، تنها خواسته مردم برخی مناطق پایتخت از مسئولان را «تامین امنیت» عنوان کرد.
کد خبر: ۵۹۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵ 10 July 2015
محمد حقانی با اشاره به انتشار عکس‌هایی از آگهی فروش شیشه و هروئین بر در و دیوار شهر تهران در برخی از محلات، با ابراز تاسف شدید از به وجود آمدن مناطقی امن در برخی محله‌های تهران، اظهار داشت: من شخصاً در چندین نوبت مختلف با حضور در مساجد برخی محله‌های جنوب شهر پایتخت، با همراهی امام جماعت آنجا و بعضی از ساکنان، از سطح آن منطقه بازدید کرده‌ام و در جریان مشکلات آن‌ها قرار دارم.
تنها خواسته مردم برخی مناطق پایتخت از مسئولان، «تامین امنیت» است
وی ادامه داد: در این بازدیدها که از مناطق مختلف محله‌هایی خاص از شهر تهران انجام شد، تنها خواسته مردم این مناطق از نظام و دولت، تامین امنیت آن‌ها بود و این در حالی است که بسیاری از ساکنان این مناطق، تمام قد پای نظام بوده و جانبازان و شهدای زیادی را تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌اند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با اعلام خبر به وجود آمدن خانه‌ها و مناطقی امن در برخی از مناطق خاص جنوب شهر پایتخت گفت: امام جماعت یکی از مساجد در همین محله‌ها به من می‌گفت تاکنون دو بار و درست زمانی که برای نماز جماعت صبح از منزل خارج شده، توسط موتورسواران قمه به دست مورد حمله و سرقت قرار گرفته است؛ حتی پیرمرد دیگری با شکایت از به وجود آمدن مناطقی امن برای مجرمان، از نبود امنیت در این مناطق همزمان با تاریک شدن هوا گلایه‌مند بود.
درگیری مسلحانه و تهدید توسط موادفروشان برخی نقاط پایتخت
وی افزود: همچنین گزارش‌هایی از درگیری مسلحانه و تهدید مردم با سلاح گرم در این مناطق امن در دست است که به راحتی از سوی قاچاقچیان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر در این محله‌ها انجام می‌شود.
عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر پایتخت، ادامه داد: شرایط ناامن در برخی از محله‌های تهران به شکلی درآمده است که بعضب از اهالی، علی‌رغم وجود مشکلات شدید مالی، برای در امان ماندن کودکان و فرزندانشان از آسیب‌های موجود در این مناطق، مراکز آموزشی و مدارسی خارج از این مناطق را برای فرزندانشان انتخاب می‌کنند چراکه معتقدند هیچ اطمینانی وجود ندارد که فرزندانشان زمانی که صبح از منزل خارج می‌شوند، عصر نیز سلامت به منزل بازگردند.
انجام مکاتباتی با نیروی انتظامی و مجلس برای حل مشکلات محله‌های خاص پایتخت
حقانی با اشاره به تذکرات چندین مرتبه‌ای در صحن شورا، با انتقاد از نگاه تک بعدی در حل این مسائل و تجربه طرح خاک‌سفید، در پاسخ به این سوال که آیا وجود محله‌ها و منطقی همچون فرحزاد، دروازه غار و مناطقی که قاچاقچیان و توزیع‌کنندگان مخدر به راحتی اقدام به فروش و تبلیغ مواد مخدر می‌کنند، در شان پایتخت کشورمان و نظام قرار دارد یا خیر، افزود: علاوه بر تذکرات چندین مرتبه‌ای در صحن شورا، من مکاتباتی را با نمایندگان مجلس و از طریقی با نیروی انتظامی نیز داشته‌ام ولی متاسفانه ما بیش از عمل کردن، حرف می‌زنیم. از این رو نظام جمهوری اسلامی، دولت، نیروهای انتظامی و دست‌اندرکاران مسئول باید با نگاهی جامع و فرا بخشی برای حل این مشکلات گام بردارند.
عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در پایان، قرارگرفتن ایران در مسیر ترانزیت مواد مخدر را نیز یکی از چالش‌های پیش رو عنوان کرد و اظهار داشت: امیدواریم پس از حصول توافقات هسته‌ای، به ابعاد بین المللی ترانزیت مواد مخدر و جانفشانی نیروهای سپاه و نیروی انتظامی در برابر قاچاق این مواد نیز بپردازیم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار