هنوز علت تصمیم چینی‌ها را نمی‌دانیم/ شاید اقدام ما واکنش متقابل باشد

دولت چین با اعمال برخی محدودیت‌ها برای ورود اتباع ایرانی به این کشور، شرایط ورود ایرانیان به چین را دشوار‌تر کرد.
کد خبر: ۵۹۸۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸ 30 April 2018

به گزارش فارس، به‌تازگی بااطلاع سفارت چین در تهران به آژانس ها و دفاتر خدمات مسافرتی، محدودیت‌هایی برای ورود اتباع ایرانی به این کشور وضع شده است. 

پیش‌تر اتباع ایرانی برای ورود به کشور چین، تنها نیاز به ارائه تمکن‌نامه مالی به زبان انگلیسی و وجود حداقل 12 میلیون تومان در حساب خود داشتند.

اما براساس محدودیت جدیدی که دولت چین برای ورود ایرانیان به این کشور وضع کرده است، از تاریخ 13 اردیبهشت به‌بعد ایرانیان برای ورود به این کشور علاوه بر لزوم داشتن مدارک ذکر شده، باید حداقل 40 میلیون تومان در حساب خود داشته و بیمه‌نامه مسافرتی نیز به‌همراه داشته باشند.

تاکنون نیز سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و یا دیگر نهاد‌های دولتی، هیچ‌گونه واکنشی به این موضوع نشان نداده‌اند.

محمد محب خدایی معاون گردشگری کشور دراین باره از علت این اقدام دولت چین اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: هنوز علت این رفتار کشور چین را نمی‌دانیم.

محب خدایی اظهار داشت: پیش‌تر به‌علت ورود زیاد چینی‌ها به کشور، دولت برخی محدودیت‌ها را برای ورود اتباع چینی‌ وضع کرده بود، ممکن است این اقدام دولت چین عملی متقابل در واکنش به اقدام ایران باشد.

وی تصریح کرد: درحال حاضر پیگیر علت این مسئله از مقامات چینی هستیم و با مشخص شدن علت موضوع، ما نیز رفتار متقابل را با این اقدام چینی‌ها انجام خواهیم داد.  

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار