برگزاری اولین مسابقه‌ی تئاتر خیابانی در قم

رییس اداره امور هنری فرهنگ و ارشاد قم با بیان اینکه امسال در حاشیه‌ی برگزاری بیستمین جشنواره‌ی تئاتر استانی قم، مسابقات تئاتر خیابانی نیز برگزار می‌شود، گفت: با توجه به تعداد پایین آثار ارسالی به دبیرخانه تا کنون، در صورتی که آثار به حد نصاب نرسند، مسابقات را برگزار نمیکنیم.
کد خبر: ۶۳۴۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲ 25 July 2018

به گزارش تابناک قم،حسن دلیر با اشاره به اینکه اجرای تیاتر خیابانی ساده تر از تئاتر روی سن است، عنوان کرد: تیاتر خیابانی، نیازمند دکور، موسیقی، نورپردازی، صدابرداری و سایر عوامل یک تئاتر روی صحنه نیست از این رو به خاطر صرفه‌جویی مالی یا تجمیع مدیریت، با برگزاری آن در قالب جشنواره‌ای مستقل مخالف بودم و امسال برای اولین بار، تیاتر خیابانی را در قالب "مسابقات" و در جنب جشنواره تیاتر استانی برگزار میکنیم.

وی با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار تا 30 تیر ماه 97 بوده است، افزود: مهلت ارسال آثار را به مدت یک هفته و تا پایان هفته ی جاری تمدید کرده‌ایم.

دلیر با اشاره به این خبر که تا کنون آثار کمی را دریافت کرده ایم تصریح کرد: در صورتی که آثار دریافتی به حد نصاب نرسند، مسابقات را برگزار نمیکنیم.

وی ادامه داد: این مسابقات استانی است و برای برگزیدگان آن جوایز نقدی و غیر نقدی در نظر گرفته ایم اما آثار منتخب به سی هفتمین جشنواره ی بین المللی تیاتر فجر ارسال نخواهد شد و صرفا منتخبین جشنواره ی تیاتر استانی را برای حضور در جشنواره ی فجر معرفی میکنیم.

رییس اداره امور هنری فرهنگ و ارشاد قم ضمن بیان پاره ای از نکات ضروری، گفت: انتخاب موضوع آزاد است اما ارائه مجوز کتبی نمایش‌نامه جهت شرکت در مسابقات الزامی است و به علت کمبود وقت در مدت برگزاری جشنواره زمان نمایش ها نباید بیش از ۲۰ دقیقه باشد.

وی در ادامه با اظهار این نکته که زمان بازبینی آثار 25 و 26 مردادماه ۹۷ است، بیان کرد: اولین مسابقه تئاتر خیابانی همزمان با برگزاری بیستمین جشنواره تئاتر استانی از 12 لغایت 15 شهریورماه 97 در استان قم برگزار خواهد شد.

دلیر اظهار کرد: زمان و مکان اجرای این تئاترها از قبل اطلاع رسانی نخواهد شد اما گروه ها، مکان هایی پر تردد و نزدیک به حرم حضرت معصومه(س) را انتخاب می‌کنند که رفت و آمد زائران در آنها زیاد است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار